שאל את הרב

לתת את הלב שלך מחדש- דבר תורה לפרשת כי תבוא

חדשות כיפה חברים מקשיבים 23/09/16 01:41 כ באלול התשעו

שאלה

הפרשה מתחילה במצות ביכורים.

מסכת ביכורים פרק ג: כיצד מצות ביכורים? יורד אדם לתוך שדהו ורואה תאנה שביכרה, אשכול שביכר, רימון שביכר. קושר עליו גמי אומר : הרי אלו ביכורים.

אומר ר' אלימלך מליז'נסק: אחרי שאדם עמל כל השנה בשדה בזיעת אפו ועד שהוא רואה את הפרי שמוכן, כמה הוא שמח, כמה הוא חיכה לרגע הזה. וכמה בא לו לאכול אותו. וברגע הזה שלמענו עמל על השנה ההוא נושם עמוק, עוצר בעדו, קושר עליו גמי (חוט) ומייחדו לה' יתברך למצוות ביכורים.

ובשביל מצוות ביכורים נברא העולם.

למה?

כי לה' יש המון מלאכים בשמים שכל הזמן מאמינים בו והולכים אחריו ועושים שליחותו בעולם. אבל ה' הכי רוצה בני אדם עם נפילות ויצרים ולב נשבר שעושים טעויות ורוצים לתקן ומחפשים אותו בכל החושך של העולם הזה וההסתרות שהוא מזמֵן.

אומר הנתיבות שלום כתוב בגמרא (קידושין לג, ע"ב) שאת מביאי הביכורים לבית המקדש היו מכבדים מאוד בירושלים: הפחות (=המושלים) והסגנים והגזברים יוצאים לקראתם וכל בעלי אומנויות שבירושלים היו עומדים בפניהם. אפילו שבדרך כלל אין בעלי אומנות מחויבים לעמוד מפני תלמידי חכמים בשעה שעוסקים במלאכתם.

ולמה זה ככה?

כי הדבר הכי גדול זה שיהודי לוקח משהו שהכי יקר לו שחיכה לו שנים, שחביב בעיניו מאוד ונותן אותו לה' יתברך.

ספרה לי מישהי שמאוד רוצה להתחתן: פגשתי מישהו חמוד ממש. הוא באמת כל מה שרציתי בבן אדם. אבל כמעט כל מה שרציתי כי הוא חילוני ולא מוכן להשתנות , ככה הוא רוצה להישאר. אז חשבתי איך יראה שולחן שבת שלי? ולמה שהילדים שלי ירצו ללכת אחרי מה שאני מביאה להם אם מה שהוא מציע זה יותר קל וכיף ובלי שום מחויבות לכלום? וכל מה שהילדים שלי ישמעו לפני השינה זה פו הדוב וכיפה אדומה? אז החלטתי שלא. החלטתי למסור את הקשר הזה לה' ולא להתחתן אתו. אז נתתי לו הכל. בלי לדעת לאן אני הולכת עכשיו. בלי לדעת מתי יגיע הבחור שלי וכמה זמן אני צריכה לחכות לו.

את גמורה מעייפות. אין לך כוח לפתוח את העיניים. מה את עושה עכשיו רגע לפני השינה? מה את נותנת לה' אחרי היום הטוב הזה שהוא נתן לך? יכולה להגיד קריאת שמע של המיטה מתוך סידור בנחת? דוקא עכשיו כשהכי קשה לך? מי ידע אם אמרת ואיך אמרת? זה רק את והוא. ואז את אומרת לו: ה' זה בשבילך. אין לי טיפת כוח אחרי היום הזה ואת הכוח שאין לי, את הסוף הזה שלי מהיום אני רוצה לתת לך.

מצות ביכורי

תשובה

כתבות נוספות