השר אורי אריאל מתכונן לחג החלב

חג מתן תורה והמנהג לאכול מאכלי חלב כבר שלובים זה בזה באופן הדוק. השר אורי אריאל הגיע מלווה בפרשים לביה"ס החקלאי בכנות כדי לדון ולקדם ביה"ס גבוה ללימודים בענף החלב

חדשות כיפה 16/05/17 15:46 כ באייר התשעז

השר אורי אריאל מתכונן לחג החלב
אורי אריאל, מועצת החלב, צילום: דוברות מועצת החלב

בסיור בביה"ס החקלאי כנות, ובו לקחו חלק שר החקלאות אורי אריאל, מנכ"לית מועצת החלב מיכל קראוס ומנכ"ל התאחדות מגדלי הבקר, אביתר דותן, נשתלו הזרעים הראשונים להקמת בי"ס ללימודים גבוהים בענף החלב.

כיום קיימים ברחבי הארץ 11 בתי ספר חקלאיים בהם מתקיימת מגמת רפת אשר במסגרתה מכשירים את דור העתיד של ענף החלב.

הקמת רפת ותפעולה הינה עניין מורכב, הדורש ידע מקצועי וניהולי ומכאן נולד הצורך האמיתי למוסד להשכלה אשר יעסוק בלימודים גבוהים בתחום הרפת, בהכשרות מקצועיות לעובדים זרים ובהשתלמויות לחקלאים במהלך השנה.

מנכ"לית מועצת החלב, מיכל קראוס אמרה כי "ישנה חשיבות רבה להשכלה לצורך התמקצעות בתחום ושמירת רף אחיד. יש צורך בהקמת מוסד ללימודים גבוהים, על מנת שנוכל להמשיך ולהיות ענף המוביל מבחינת איכות וטכנולוגיה בכל העולם".

הסיור בביה"ס החקלאי "כנות" נפתח בתצוגה מרשימה של פרשים אשר ליוו את השר והפמליה. בהמשך נטע השר על אדמת ביה"ס עץ קטן כסמל לצמיחה, פריחה ולבלוב עתידי. את הביקור סיים השר בהשקת כוס חלב ואיחולי חג שמח לחקלאים ולרפתנים אשר בלעדיהם לא היה החג כל כך לבן.