אחרי 20 שנה: בפיב"א מאשרים לשחק כדורסל עם כיפה

התאחדות הכדורסל הבינלאומית הודיעה כי שינתה את הכלל שנוצר לפני 20 שנה. מחודש אוקטובר יהיה מותר לשחק כדורסל עם כיפה, חיג´אב או כיסוי ראש דתי אחר

חדשות כיפה 04/05/17 16:16 ח באייר התשעז

אחרי 20 שנה: בפיב"א מאשרים לשחק כדורסל עם כיפה
יונתן סינדל. פלאש 90, צילום: יונתן סינדל. פלאש 90

תאחדות הכדורסל הבינלאומית, פיב"א, הודיעה היום כי היא מבטלת חוק שנחקק לפני כ-20 שנים ואסר על שחקנים ושחקניות ללבוש סממנים דתיים כמו כיפה או חיג'אב במשחקים רשמיים. על פי ההחלטה שפורסמה בועידת פיב"א המתכנסת בהונג קונג, למי שזו אמונתו, יורשה ללבוש כיסוי ראש אם יעמוד במספר הגבלות שנקבעו.

כיסוי הראש צריך להיות שחור או לבן, או של אותו צבע דומיננטי כמו זה של המדים, ואת אותו צבע עבור כל השחקנים בקבוצה. אסור לכסות כל חלק של הפנים של השחקן באופן מלא או חלקי, לא יכול להיות כל פתיחה או סגירת אלמנטים סביב הפנים והצוואר או להוות סכנה לכל שחקן.

בפיב"א מסרו כי "הכלל החדש נובע מכך שקוד הלבוש המסורתי במדינות מסוימות, אשר קראו לראש ו / או לגוף כולו להיות מכוסה, לא היו תואמות את הכלל הקודם של פיב"א", אמר פיב"א.

אחת מהסיבות לשינוי חלו בעקבות נבחרת הנשים של קטאר שפרשה מהמשחקים האסיאתיים  בדרום קוריאה לאחר שנמנעה מהן רשות ללבוש את החג'אב על המגרש.

לפני כחמש שנים נעמה שפיר, שחקנית הכדורסל הדתייה ששיחקה בשורות נבחרת ישראל והייתה אמורה להתמודד באליפות אירופה, התעקשה שלא לעלות על הפרקט אם לא ירשו לה ללבוש חולצה מתחת לגופיית המשחק – זאת מטעמי צניעות. בפיב"א התנגדו, ובסופו של דבר עלתה שפיר למגרש כשהיא לובשת שרוולים אלסטיים המכסים את כתפיה.