סרט על פונדקאית דתית גרף את המקום הראשון

צפו בסרט התיעודי שערכו תלמידות מאולפנת צביה רבבה על זוג דתי שהחליט להביא ילדים לעולם עבור זוג חשוך ילדים. מרגש

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 04/02/16 16:02 כה בשבט התשעו

סרט על פונדקאית דתית גרף את המקום הראשון
צילום מסך, צילום: צילום מסך

הסרט התיעודי "מתנות קטנות" של אולפנת צביה רבבה זכה במקום הראשון מתוך עשרות סרטים קצרים, בפסטיבל הרצליה לסרטי נוער 2016. השופטים בפסטיבל שבחו את היוצרות שעסקו בנושא מורכב מכל הבחינות. הסרט הופק על ידי מגמת הקולנוע באולפנת צביה רבבה במסגרת הבגרות המעשית בקולנוע - הפקת סרט גמר.

פסטיבל הרצליה לסרטי נוער, מהווה תחרות ארצית של סרטים קצרים שנוצרו על ידי בני נוער מרחבי הארץ, תלמידי החטיבות העליונות. במהלך הפסטיבל הוקרנו סרטים רבים ובהם הסרט מתנות קטנות ונערכו פאנלים סביב נושאי הסרטים, המסר איכות הפקה והבימוי.

הסרט מתנות קטנות מספר על נעמה אם לשלושה ילדים מהיישוב התורני רבבה, מתלבטת אם להיות אם פונדקאית בעקבות מייל שקראה. ביחד עם יעקב בעלה היא מחליטה ללכת על התהליך שמלווה בקשיים רגשיים, התלבטויות ובעיות הלכתיות. הסרט מלווה את השניים בתהליך ובהתמודדות שלהם על המורכבות הדתית סביב הסוגיה, כמו גם המורכבות המשפחתית והשאלה איך לספר לילדים שאמא בהריון אבל לא מאבא.

[embed]

]

שלומית אסולין רכזת המגמה "זה מרגש שפסטיבל שאינו דתי נותן במה לסרט כל כך משמעותי שמתעסק במבט ההלכתי של הפונדקאות. קיבלנו תגובות מדהימות מהשופטים ומהקהל שנכח בפסטיבל. סרטי המגמה מתעסקים בנושאים חשובים ומשמעותיים לציבור שלנו ולא מפחדים לגעת גם במורכבויות".