שאל את הרב

גבר נשוי שכפה את עצמו

הרב ברוך אפרתי הרב ברוך אפרתי 24/04/18 23:09 ט באייר התשעח

שאלה

שלום רב כבוד הרב, אשמח עם תוכל לענות לי לפני כמה זמן התחלתי להיפגש עם גבר נשוי שהכרתי בעבודה ,בכל פעם הוא ניסה לשכנע אותי להיפגש איתו סירבתי וניסיתי לשכנע אותו שלא הסברתי לו שזה אסור אבל כל הזמן הוא הצליח לשכנע אותי ההפך ,נפגשנו פעמיים היו בינינו סיטואציות אינטמיות אבל היה לי קו אדום אני רציתי לשמור את הבתולין שלי עד לחתונה ,בפעם האחרונה שנפגשנו הוא לקח מימני את זה בכוח אני ניסיתי להיתנגד אמרתי לא ניסיתי להוריד אותו מעלי זה היה חמש שניות שנמשכו כמו נצח ,מאז אני מרגישה פגומה אני לא מצליח לשכוח את הסיטואציה הזו ,הוא לקח מימני את הדבר בכי חשוב לי וקשה לי עם זה ,אני מפחדת ממגע של גברים ,הוא היה הגבר הראשון שנפגשתי איתו אי פעם וכנראה גם האחרונה ,השאלה שלי היא מה העמדה של ההלכה בעניין זה? ואיך אפשר להמשיך הלאה בחיים אחרי דבר כזה ?

תודה מראש כבוד הרב

תשובה

שלום

קראתי וכאבתי מאד.

אני מבין את המבוכה שלך, את הצער והבושה המחלחלים, ואת החשש העמוק מקשר עתידי של נישואין.

את בחורה צעירה וסקרנית, וגבר רשע ואכזר ניצל את זאת, פגע בך ואנס אותך. כמה נורא הדבר. כמה נורא הדבר.

ראשית, עלייך לזכור שמה שקרה אינו באשמתך.

העובדה שאדם רשע החליט לכפות את עצמו עלייך אינה נובעת ממך אלא ממנו. הוא יתן את הדין בפני השם, ובע"ה גם בפני המשטרה. לא את.

מה שרמזת שההתנהגות שלך לפני כן היתה פסולה, זהו אינו הנושא. הרי כולנו צריכים להתחזק, וכולנו מועדים לצערנו וחוזרים בתשובה. העובדה שמעדת בקירבה, אינה מתירה לו כלל לנהוג כפי שנהג. אינך אשמה בשום אופן באונס הזה, אלא הוא.

לאדם יש בחירה אם לשלוט ביצר או לתת לו פורקן ולהשחית את חייה של אשה אומללה. הוא בחר בצד האפל של היצר ולא חמל. והוא יתן את הדין, שנאמר 'דרך רשעים תאבד'.

שנית, את צריכה סיוע מסודר ומקצועי כדי לקום מהתהום הזו. את עוברת משבר המצריך ליווי פסיכולוגי. התחושות שתארת הם שלבי תגובה לטראומה מינית, והדבר צריך תשומת לב וטיפול.

שלישית, את צריכה להתלונן במשטרת ישראל על אונס.

זהו תהליך לא קל אך מוכרח. אני מציע לך לעמוד בקשר עם מרכז הסיוע לנשים דתיות, במספר 1202. שם יסייעו לך להתמודד עם מה שקרה.

לגבי המשטרה, במרכז הסיוע יסייעו לך גם בזה. אם את רוצה ליווי רבני אני מוכן ללכת איתך למשטרה להגיש את התלונה ולעמוד מאחורייך בתהליך הזה. את לא לבד. אל תוותרי על עצמך ועל האפשרות להקים משפחה. את ראויה לכך ואשמח לחתן אותך עם בחיר ליבך בע"ה.

שאלת מבחינה הלכתית. הלכתית את יכולה להתחתן וללדת ילדים כשרים בע"ה. (אם יש הריון מהאונס תפני אלי ונתקדם).

יש לומר למי שאת מתחתנת איתו את המקרה, מצד הכנות ומצד תוקף הקידושין, שלא יהיו טעות. גם זה, מצריך ליווי ויכולת נפשית ולכן חשובה הפניה למרכז הסיוע.

האנס עבר על איסור תורה מהחמורים ביותר, שהושווה לרצח על ידי התורה. הוא לא ינקה.

חיזקי ואימצי, האמיני בהשם, בעצמך, ביכולת שלך לכונן קשר בריא ולהקים משפחה. זו תהיה ההתנהגות האצילית שלך אל מול המקרה הכואב שנכפה עלייך.

בהצלחה בע"ה

כתבות נוספות