על רקע פינוי עמונה, תוגברה האבטחה סביב השר בנט

בעקבות איומים על חייו של שר החינוך, השב"כ תגבר בימים האחרונים את האבטחה סביבו. ההחלטה בוצעה על רקע הביקורת החריפה על בנט בנושא פינוי עמונה. בלשכת השר אישרו את הדברים

חדשות כיפה משה ויסטוך 13/12/16 13:57 יג בכסלו התשעז

על רקע פינוי עמונה, תוגברה האבטחה סביב השר בנט
הלל מאיר, צילום: הלל מאיר

האם שר החינוך מאויים על ידי פעילי ימין? בשב"כ לא לוקחים סיכונים מיותרים ובימים האחרונים תגברו את האבטחה סביבו. כך פורסם באתר 'וואלה'.

על פי הפרסום נצפה השר בנט בסיור שגרתי בבית ספר ברמלה, כשהוא נוסע ברכב משוריין ומלווה בשני מאבטחים. בלשכתו של בנט אישרו כי בימים האחרונים הודיעו גופי הביטחון כי הוחלט להצמיד לשר אבטחה כבדה. על פי ההערכות, בעקבות חומרים והודעות שונות שהופצו במסגרת המאבק נגד פינוי עמונה, עלה החשש, בקרב גורמי הביטחון, לחייו של שר החינוך.

אתמול בישיבת סיעת הבית היהודי בנט הודיע על ההסכמות החדשות, ואמר: "העתקת יישוב היא עוול ואנחנו כואבים אותו. בנסיבות שנוצרו הצלחנו להשאיר את תושבי עמונה על ההר". בהתייחס לרוחות הסוערות במגזר והעימותים המתוקשרים שפרצו בימים האחרונים, בנט הזהיר כי "אסור בשום מצב ובשום תנאי ולמען שום מטרה להפעיל אלימות". אם יושגו ההסכמות עם תושבי עמונה לגבי המתווה החדש, המדינה צפויה לפנות לבג"ץ ולבקש דחייה בפינוי היישוב כדי לאפשר זמן נוסף להעתקתו.

ברוך מרזל מראשי עוצמה יהודית אמר בתגובה כי "הפרסומים על איומים כלפי נפתלי בנט הם עוד ספין שנועד לגרום לדה לגטימציה של המאבק על עמונה. אצלנו אין אכזבה מבנט כי לא היו לנו ציפיות ממנו ולכן אף אחד לא יפגע בבנט היחידים שכועסים עליו במיוחד זה תומכיו שהתאכזבו מכושר העמידה הלקוי של בנט והבית היהודי ומהסיוע שהם נותנים להחרבת ישוב אני מקוה שאנשים אלו יפגעו בבנט בקלפי."