סערה ברחובות: האם אבי מוזס צריך להתפטר

לאחר שבשבוע שעבר התקיימה הפגנה מול ביתו, בחסידות קרעטשניף מתעקשים כי נציג הבית היהודי במועצת העיר צריך להתפטר בהתאם להתחייבויות שלו ואף מספקים הוכחות לכך שהסכים לכך בעבר

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 04/11/14 10:20 יא בחשון התשעה

סערה ברחובות: האם אבי מוזס צריך להתפטר
אבי מוזס, צילום: אבי מוזס

האם נציג הבית היהודי במועצת העיר רחובות צריך להתפטר מתפקידו? כך לפחות טוענים אנשי חסידות קרעטשניף ואף מציגים את חתימתו על מכתב התפטרות בעבר.

בשבוע שעבר פורסם בכיפה כי מול ביתו של נציג הבית היהודי במועצת העיר רחובות, עו"ד אבי מוזס, התקיימה הפגנה בנוכחות כ-15 חברי חסידות קרעטשניף. לטענתם, לקראת הבחירות המוניציפליות לפני שנה סוכם בין החסידות לבית היהודי כי במידה והאחרונים לא יזכו ב-3 מנדטים בבחירות יתפטר מס' 2 במועצה, אבי מוזס, לטובת נציג החסידות פנחס הומינר. בנוסף נחתם על פי חברי החסידות כי במידה ומס' 2 במועצה לא יתפטר הרי שמספר 1, אמיתי כהן יתפטר מתפקידו.

בחסידות מספרים עוד כי "עם היוודע תוצאות הבחירות התגלה כי חסרו כ-100 קולות להכנסת המנדט השלישי ועל כן על פי ההסכם צריך היה אבי מוזס להתפטר מיידית. לאחר שלא עשה כן, ולאחר שבמשך שנה שלימה, מתוך רצון למנוע מחלוקות ניתנה לו האפשרות למוצא של כבוד, סירב מוזס לכבד את כל הצהרותיו וחתימותיו הן בפני ראש העיר ואב"ד בית הדין ברחובות, לא נותרה ברירה אלא לפתוח במאבק ציבורי ומשפטי נגדו ונגד אמיתי כהן”.

"במסגרת מאבק זה התקיימה הפגנה מתורבתת ולא אלימה מחוץ לביתו במהלכה הונפו שלטים במסגרת חופש הביטוי המותר על פי חוק", אומרים בחסידות ותוקפים את מוזס: “במקום להתבכיין אנו מציעים לעו"ד אבי מוזס לקיים את חתימתו ולהתפטר מיידית ממועצת העיר כפי שהתחייב, הצהיר וחתם ואנו מתכוונים לנהל מאבק ציבורי וחוקי בכל האמצעים העומדים לרשותנו".

לראייה, מציגים בחסידות קרעטשניף מכתב התפטרות אותו הגיש עו"ד מוזס בעבר לראש העיר רחובות רחמים מלול. “אני החתום מטה", נכתב. “מודיע בזאת בהתאם להוראת סעיף 124 לפקודת העיריות, על התפטרותי מתפקידי כחבר מועצת העיר רחובות. התפטרותי תיכנס לתוקף בחלוף 48 שעות ממועד מסירת מכתב זה לידך. התפטרותי תיכנס לתוקף בחלוף 48 שעות ממסירת מכתב זה לידך. הודעתי זו הינה בלתי חוזרת וידוע לי כי לא אהיה ראשי לחזור בי מהתפטרותי והריני מסכים לכך. אני מאשר בזאת כי הודעתי זו נמסרה לאחר שבדקתי את העניין והבנתי את משמעותו", חתם מוזס. בנוסף, מציגים בחסידות מכתב חתום על ידו של מוזס בו הוא מצהיר על התפטרותו.

(צילום: באדיבות החסידות)

(צילום: באדיבות החסידות)



מוזס מצידו, דוחה את ההאשמות. לדבריו, הוא חתם על המכתב אך חזר בו בתוך פחות מ-48 שעות, כך שמדובר במהלך חוקי.“נבחרתי כמספר 2 במועצת העיר מטעם הבית היהודי ואין לי שום קשר לעסקה ולא חתמתי על עסקה כלשהי. אני נמצא במועצת העיר כמקובל ולא יעזרו להם כל האיומים. הבית היהודי לא קשור להסכם ואני לא מתכוון להתפטר. הציבור שלי הודיע לי מפורשות שלא להתפטר. אומנם הגשתי את התפטרותי אבל על פי בג"צ אדם יכול לחזור בו מהתפטרותו בתוך 48 שעות. הם מנסים ללחוץ בכל דרך אפשרית אבל אני לא אכנע".

"אנשי החסידות לא מצטיינים בהתחייבויות. הם הפרו בעבר התחייבות מול דגל התורה וכשבית הדין ברחובות קבע שזה לא תקין הם כתבו בכיכר השבת 'שלושה רועי בקר עדיפים מדייני בית הדין'. שלא יטיפו מוסר כשהם לא עומדים בהתחייבויות של עצמם. הם עשו הפגנות בלתי חוקיות ופלשו לשטח הפרטי שלי. הגשתי תלונה למשטרת רחובות. יהיה מאבק אבל בעזרת השם נצליח”.