לפיד תוקף את שר החינוך וראש הממשלה: "אין להם ערכים"

ח"כ יאיר לפיד תקף בחריפות את שר החינוך וראש הממשלה על העברת חוק הגיוס החדש היום שמיטיב עם החרדים. סקר שפורסם היום קובע כי 71% אחוזים ממצביעי הבית היהודי מתנגדים לחוק

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 23/11/15 14:58 יא בכסלו התשעו

לפיד תוקף את שר החינוך וראש הממשלה: "אין להם ערכים"
פלאש 90, צילום: פלאש 90

ח"כ יאיר לפיד תקף בישיבת הסיעה את שר החינוך נפתלי בנט, ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת שר הביטחון בוגי יעלון ואמר כי בחוק הגיוס החדש הם מצביעים נגד חיילי צה"ל. עוד הוסיף לפיד כי בליכוד "מצביעים נגד עצמם" ועושים הכל למען הקואליציה "אין לנו ערכים משלנו, אין משהו שאנחנו מאמינים בו, אין משהו שאנחנו חושבים שהוא טוב או חשוב למדינת ישראל, יש רק השאלה מה נוח עכשיו בקואליציה".

עוד אמר ח"כ לפיד כי "בשבוע בטחוני עמוס, בזמן שיש לוויות ואנשים מובלים לבתי החולים . בזמן שכוחות הביטחון מתוחים עד קצה גבול היכולת, דווקא ביום הזה כנסת ישראל תצביע נגד חיילי ולוחמי צה"ל".

לפיד אף ציין את התנגדותה העקרונית של חברת הכנסת מהליכוד שרן השכל שאמרה שיהיה תקציב ויהיה צוות שיעסוק במניעה של הסתה נגד החרדים הצעירים שכן מתגייסים: הם (הליכוד א"ק) לא רק שהם הפילו את ההצעה הזאת, הם הכריחו את חברת הכנסת השכל להצביע נגד ההצעה של עצמה".

חבר הכנסת יואב קיש, מטעם הליכוד, הודיע גם הוא לפני זמן קצר כי במידה ולא יהיו הסתייגויות לחוק כמו שהוא דורש "לא אצביע היום בעד החוק במליאה". סביר להניח כי לא יצביע נגד החוק ורק ימנע, אך אם הוא לא יהיה היחיד ייתכן והדבר יוביל למשבר בקואליציה.

בהמשך לדבריו של לפיד והאשמותיו כנגד מפלגת הבית היהודי, היום מתפרסם בסקר שערכו מכון סמית כי 71% ממצביעי הבית היהודי מתנגדים לחוק הגיוס החדש. 76% מהציבור היהודי באופן כללי נגדו, ו58% מאמיני כי העברתו תחליש את האמון בכנסת.