נתניהו על נתיב האבות: "מנסים למזער נזקים במסגרת החוק"

ראש הממשלה ציין כי ראש הסגל שלו נפגש עם תושבי השכונה. הורוביץ, שסייר באחד הבתים שמיועדים לפינוי והריסה, אמר: "אני הולך להילחם על נתיב האבות כאילו זה הבית שלי" תושבי השכונה הפגינו בזמן ביקורו של ראש הממשלה בביתר עילית ודרשו ממנו למצוא להם פתרון

חדשות כיפה משה ויסטוך 03/08/17 12:38 יא באב התשעז

נתניהו על נתיב האבות: "מנסים למזער נזקים במסגרת החוק"
הורוביץ בפגישה עם נאמן, זמביש ותושב השכונה, צילום: דוברות

ראש הממשלה ביקר היום (חמישי) בביתר עילית והתייחס לסוגיית שכונת נתיב האבות, בזמן שראש הסגל שלו יואב הורוביץ, נפגש עם התושבים והבטיח לעשות כל מאמץ כדי למצוא פיתרון.

"ראש הסגל שלי יואב הורוביץ", אמר נתניהו, "היה הבוקר לא רחוק מכאן נתיב האבות, יחד עם ראש המועצה (שלמה נאמן) והתושבים על מנת למזער נזקים במסגרת החוק".

בהמשך הוא התייחס לישוב עמיחי ואמר כי אתמול הוא כינס "את כל הגורמים, משרדי הביטחון, השיכון והאוצר כדי להעביר בהקדם לחידוש העבודות להקמת היישוב עמיחי למפונה עמונה".

בזמן ביקור של ראש הממשלה בביתר עילית, הפגינו תושבי שכונת נתיב האבות בדרישה שיפעל למצוא להם פתרונות הולמים במידה ובתיהם יפונו וייהרסו.

בתוך כך, ראש הסגל יואב הורוביץ סייר בבית משפחת דנהייר בשכונה שביישוב אלעזר, יחד ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן, תושב המקום עמי גבירצמן ומזכ"ל אמנה זאב (זמביש) חבר.

יש לציין כי הבית בו סיירו הוא אחד מ-17 הבתים שבג"ץ הורה על הריסתם בעוד מספר חודשים ולטענת התושבים, בבית המסויים הזה הצו הגיע על סמך חריגה של מטר אחד בלבד שנבנה על שטח פלסטיני פרטי.

במהלך הסיור אמר הורוביץ כי  "רק כשאני רואה את הבתים אני מבין אזלת גודל האבסורד. אני הולך להילחם על נתיב האבות כאילו זה הבית שלי והיוזמה לביקור הגיעה בהנחיתו של ראש הממשלה וכי הוא מתכוון לטפל בנושא".

תושבי השכונה דורשים מנתניהו פתרון

תושבי השכונה דורשים מנתניהו פתרוןצילום: מטה המאבק נתיב האבות

ראש המועצה האזורית שלמה נאמן הודה לראש הסגל של נתניהו על ביקורו ואמר כי הוא נוכח לראות "את ההשלכות הקשות  של פסק הדין הלא מתקבל על הדעת במו עיניו.רוצה לקוות שבכוחות משותפים יחד עם ראש הממשלה נמצא פתרון והסדרה לתושבי ובתי נתיב האבות".

עמי גבירצמן ציין כי "תושבי נתיב האבות דורשים מראש הממשלה מעשים ולא דיבורים, יש לקדם חקיקה לעיכוב ביצוע ההריסה, לקדם הסדרה ובנייה באדמות מדינה שבשכונת נתי האבות שבלב גוש עציון ויפה שעה אחת קודם".