צפו: שיתוף פעולה מיוחד בשיר חדש לזכר הרב מרדכי אליהו זצ"ל

הזמר עקיבא מרגליות מוציא סינגל חדש בדרך לאלבום רביעי שנקרא "בריה אחת", בשיתוף פעולה מיוחד עם הזמר דוד ד'אור הם מבצעים שהולחן על פי בקשתו של יד ימינו של הרב מרדכי אליהו זצ"ל וכעת הוקלט לזכרו של הרב.

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/10/19 15:42 כח בתשרי התשפ

צפו: שיתוף פעולה מיוחד בשיר חדש לזכר הרב מרדכי אליהו זצ"ל
צילום: יחצ

בריה אחת, הוא סינגל שלישי בדרך לאלבום רביעי של עקיבא מרגליות - ״מרגליות וחברים״. הפעם מארח את הזמר הבינלאומי דוד ד׳אור.


השיר מוקדש לזכרו של מרן הראשל"צ הרב מרדכי אליהו זצ״ל. השיר הולחן על פי בקשה מיוחדת של הרב שמואל זעפרני, יד ימינו של הרב אליהו זצ"ל. "הוזמנתי לשיר בבר המצווה של בן הרב זעפרני", מספר מרגליות, "הרבנית מירה, אימו של חתן הבר מצווה, בקשה שאנסה להלחין את המילים האלה ולהשמיע את השיר באירוע, היה לה קשר מיוחד למילים המרגשות".

עקיבא מספר כי הגיע עם המילים המיוחדות כשהן כבר מולחנות, ורגע לפני שהרב מרדכי אליהו זצ"ל דרש בבר מצווה, הזמינו אותו ללמד את הנוכחים לשיר את בריה אחת. בהמשך, חזרו עליו בהרקדות. 
"ככלל, הקשר עם הרב אליהו זצ"ל היה קשר עמוק מאד: מיד בתקופת החתונה, הייתי אתו בקשר חזק מאד, גם  במשך השנים בכל מיני אירועים, פעמיים בשנה במעמד הקבלת פני רבו ברובע. בחתונות, בר מצוות ואירועים רבים. פעם אחת זכיתי לשיר אצל הרב בבית בסעודת פורים והרב הציע לי מנה מהדג הענק שהיה על השולחן, סירבתי ואני מצטער על כך מאד..."

"העבודה עם דוד ד'אור זה חלום", הוא מספר בהערכה, "בני משה יזם וחיבר את הרעיון הזה שמשלב לא רק קולות שונים, אלא אחים דומים למרות ההבדלים ביניהם, השייכים לעם אחד ומאוחד"
"יש קולות שמנסים להפריד בין דתיים לחילוניים", אומר דוד ד'אור,  "אני מרגיש שיש כאן משהו מאוד חשוב: יש כאן מסר ששיר ישראלי, דתי ויהודי יכולים להיות יחד, כי אנחנו עם אחד". ד'אור מאחל שנה טובה ומבורכת לכל עם ישראל.
״כל המכניס בריה אחת תחת כנפי השכינה מעלין עליו כאילו הוא ברא אותה והוא יצר אותה והוא רקם אותה והוא הביא אותה לעולם״ (מדרש שיר השירים).

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן