שאל את הרב

שירות צבאי - דחוף!דחוף!דחוף!

חדשות כיפה הרב צבי קוסטינר 22/12/02 14:43 יז בטבת התשסג

שאלה

אני בכיתה יב' ואלמד בעזרת ה' בשנה הבאה בישיבת הסדר.

אני מאוד מאוד מאוד רוצה לשרת כחייל קרבי בצבא אבל ההורים שלי מתנגדים ואחת מהטענות שלהם היא שבגלל שאחי נפצע בשנת 87' מאבן בראשו (עכשיו הוא בריא ברוך ה') והם ראו את המוות כמעט בעיניים הם מפחדים עלי.

אמא שלי גם אמרה לי שמספיק היה לה קשה עד עכשיו עם חובות כספיים כל הזמן וגם קשה לה עם זה שאחותי בת 30 ועדיין לא נשואה.

שוב, אני נורא רוצה לשרת כקרבי ואני חושב שצריך לשרת את המדינה גם אם קשה להורים ובנוסף אתה צריך לשרת בדרגה הכי גבוהה שאתה יכול לתת.

האם טענותי צודקות???????

אבא שלי אמר לי שהוא ינסה להעביר אותי מלהיות ג'ובניק בעזרת קשרים שיש לו עם אנשי צבא אבל הוא בעצמו אמר לי שאין לזה הרבה סיכויים.

שאלתי רב אחד מה עלי לעשות אבל אני חושב שהוא התחמק ממני כשאמר לחכות עם ההחלטה הזו ושאני עוד אחשוב על זה ואולי אשנה את דעתי.

תגיד לי בבקשה מה לעשות עכשיו כי זה נעיק לי על הנשמה!!!!!כל בזמן אני מוטרד מזה!

כבר קיבלתי שאלון העדפות מהצבא לגבי השירות שלי ואני לא יודע מה לענות להם.

תשובה

שלום רב.
מכיון שהחלטת ללכת לישיבת הסדר אתה נמצא כרגע במרחק של לפחות שנתיים משלב הגיוס מכיון שכל ישיבות ההסדר מתגייסות לפחות לאחר שנה וחצי של לימודים ואפילו יש ישיבות שמתגייסות לאחר שנתיים ואפילו יותר.
בתור רב שבעצמו אחראי על גיוסים של הסדרניקים עליך להבין את הענין הנ"ל: בישיבות ההסדר רק כחודשיים לפני הגיוס {לדוגמא באמצע שיעור ב' דהיינו חודש שבט תשס"ה} ישלח אליך שאלון נוסף ורק על פיו יוחלט לאיזה חיל תלך. לכן בשלב זה בחייך מיותר לריב עם ההורים על דבר שיקרה במינימום רק בעוד שנתיים, יתכן שעד אז הם ישנו את דעתם אחותך ב"ה תתחתן החובות הכספיים ישתפרו וכו' וכו'.
במידה שבעוד שנתיים המצב לא ישתנה פנה אז לראש הישיבה בישיבה בה אתה תלמד והוא ינחה אותך כיצד ליישב את הענין על הצד ביותר.
הענין מורכב מאוד לא רק מן הצד ההלכתי אלא גם כיצד להסביר להורים ועוד המון פרטים.
לכן התרכז כרגע במציאת ישיבה בה תוכל ללמוד תורה בשמחה ובטוב לבב וב"ה תזכה להגדיל ולהאדירה ולקדש שם שמים בצבא ובכל מקום שאליו תפנה, תן לדברים להסתדר מאליהם.
בברכת הצלחה רבה,
צבי קוסטינר.

כתבות נוספות