שאל את הרב

שופט בג''ץ הוא לא שופט עליון

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 24/11/02 07:20 יט בכסלו התשסג

שאלה

איך אפשר לאכול אוכל בהכשר הרבנות שהיא מערכת כשרות שכפופה לחוק המדינה, לבג"צ ולשאר רעות חולות?

איני אומר שכל דבר שקשור למדינה נגוע בשחיתות, אם כי המצב לא רחוק מזה, אבל איך אוכל רבנות, והיא כפופה מבחינה חוקית לבג"צ, ובג"צ יכול לחייב אותה לתת כשרות לאדם שהוסרה ממנו ההשגחה מסיבות שבג"צ החליט שאינן פוסלות את כשרותו.

תודה:)))

תשובה

בס"ד

ברוך ה' שעד היום לא הצליחו שופטי הבג"ץ לשים את ידם על מערכת הכשרות למרות שהם חושבים שמותר להם להתערב בכל דבר, אע"פ שהם לא כלכך מבינים בו.

בכל מקרה שבו הם ניסו להתערב - שמו אותם במקום המתאים להם.

הפרשה האחרונה יכולה ללמד אותך קצת על זה.

הסיפור הוא של משחטת הוד חפר. מישהו פנה לבג"ץ והוא הורה לרבנות לתת הכשר גם להוד חפר למרות שהיא מוכרת ליהודים "טרפות שמסומנות כטרפות".

שים לב!! לא מדובר כאן על מכירת טרף במסוווה של כשר רק למכור ליהודים "טרפות שמסומנות כטרפות" כשהיה חשש שהם יזלגו לשוק הכשר במסווה של כשר.

הרבנות כתבה מכתב לכל הרבנויות והרשתות הגדולות שהיא "נותנת הכשר" למפעל על פי ההוראה של שופטי הבג"ץ!!!

מה שקרה אחר כך אינני צריך לתאר לך בפירוט אני משאיר זאת לדמיונך. רק דע לך שסחורה הוחזרה לו במאות אלפי דולרים מכל מי שלא רצה להסתבך או עם הכשרות או עם הרבנות.
שופטי הבג"ץ נורא כעסו - אבל לא היה להם על מי לכעוס והם איבדו את שיקול הדעת בגלל הכעס הנורא שאחז בהם ובניגוד לחוק הטילו קנס 30,000 ש"ח על הרב וורנר מחדרה. מה הוא אשם שאנשים לא סומכים אל שופטי הבג"ץ?
אם הם היו הגונים עד הסוף ואם הם כל כך רוצים לבצר את מערכת המשפט בכוח ושררה הם היו צריכים להטיל קנס על האנשים שלא סומכים אל הכשרות שלהם.

אבל המפעל הבין מה ששופטי הבג"ץ לא הבינו והוא שאי אפשר להכריח אנשים בכוח לסמוך על שופטי הבג"ץ. פשוט המפעל כמעט קרס מבחינה כלכלית.

המפעל הזה ואחרים למדו לקח שלא ישכח והוא - שהבג"ץ הוא לא אלוהים. ויש מרחק גדול גדול גדול מאוד בין שופטי בבית המשפט העליון לבין "השופט העליון".

ברוך ה' שבית משפט זה לא יכול להכתיב לאנשים מהי כשרות!!
ברוך ה' שיש רבנים מספיק חזקים לא להכנע לשופטי הבג"ץ שחושבים כי מותר להם להתערב גם בנושאי כשרות,
(אע"פ שמדובר בנושא שולי יחסית לעצם הענין).

קיצור דברי שבנתיים אתה יכול להיות רגוע מהבחינה הזו.

כתבות נוספות