שאל את הרב

עומד על סף יאוש מהחיים

חדשות כיפה הרב חיים נבון 17/03/08 13:08 י באדר ב'

שאלה

שלום הרב!

אני בחור עוד מעט בן 23, לומד בישיבת הסדר מוכבדת. ואני עומד על סף יאוש מהחייים, יש לי בעיה ממש קשה, אני מכור (ממש ככה, אין לי מילה אחרת להגדיר את זה) לשז"ל כבר כמה וכמה שנים, הן ע"י מחשבות והן ע"י אתרים לא צנועים בשפה עדינה, זה ברמה של כמעט כל יום, כמובן שהיו תקופות רגיעה, אבל בגדול זה המצב. אני ממש לא יודע איך להתגבר על זה.. אני בוכה בתפילות לפני ה' שיעזור לי להתגבר וזה לא ממש הולך, מנסה לחשוב על דברים חייבים אבל לשווא תמיד תוקף אותי איזה רגש ואני נופל.. וזה משפיע לי על כל היום הן במצב רוח והן ברצון לקום בבוקר, לאחרונה אני קם בשעות ממש מאוחרות 10:00 והלאה.. וזה מייאש אותי מהחיים אני ממש לא יודע מה לעשות, גם הלימוד תורה שלי שאני בספק אם הוא שווה משו נראה בהתאם..וגם אני יודע שדברים שראיתי ישפיעו עלי בהמשך החיים בקשר שאני יבנה עם אם בכלל עם מישהי בהמשך החיים...ואיך מוציאים את זה מהראש? זה אפשרי בכלל??

ועכשיו גם לוחצים עלי לצאת לדייטים ואני לא יודע אם לספר לה את זה, מצד אחד ברור שכן כי צריך אמינות ופתיחות (כמו שאני הייתי רוצה שהיא תספר לי..) מצד שני אם היא רק תשמע מה עבד/ עובר עלי היא תברח כל עוד נפשה בה...

קראתי בספרים כל מיני עונשים למי שעושה כאלה דברים ואני ממש מפחד להתחתן, שמעתי שלמי שעושה כאלה דברים יוולדו ילדים עם פגמים וילדים מפגרים, ואני יודע ומניח שיבוא מתישהו ה'בום' הזה ומה אני יגיד אז?! 'בשלי הסער הגדול הזה' ואלי עדיף בכל שאני לא יתחתן...

אני כותב לך את אז בדמעות כי אני כבר באמת מיואש ועומד על סף התפרקות טוטאלית...

אודה לתשובתך המהירה.

תשובה

שלום וטוב.
היצר המושך להוצאת זרע לבטלה הוא יצר נורמלי, שנמצא אצל כל אחד. רבים מאוד גם אינם עומדים בניסיון, וחוטאים בדרך שאתה מתאר, או בדרכים אחרות. עיקר העיקרים הוא שדרכי תשובה אינן ננעלות לעולם. אתה צריך לעשות שלושה דברים:
1. להשתדל להילחם ביצר ככל יכולתך. לכל הפחות - לדחות את היצר ביום או יומיים, ולהשתדל להצליח יותר בפעם הבאה. להימנע מלהיכנס לאתרים לא צנועים, ואף להתקין תוכנת חסימה וכו´. וגם אם אתה שב ונופל - הקב"ה יודע להעריך את המאמץ והמלחמה כשלעצמם. אסור לוותר!
2. בשום אופן אל תתן לבעיות שלך בתחום זה להשתלט על כל חייך. אתה נופל בתחום העריות, שהוא הפיתוי הגדול ביותר שרבים נופלים בו, אך אתה צריך במקביל להתאמץ ללמוד תורה, להתפלל וכו´. ואל תירתע מפחד שכביכול אסור ללמוד תורה כשאתה חוטא, כיוון שהתורה אינה מקבלת טומאה, ולהפך - לימוד תורה יחזק אותך גם במאבק זה. עצת היצר הרע היא להפוך את חטא הוז"ל לחזות הכול. יש בך הרבה מעבר לזה!
3. הימנע מלקרוא את התעמולה המזעזעת על כך שמי שחוטא בזרע לבטלה מוליד בנים פגומים. אלו שטויות והבלים, והמציאות תוכיח שזה לא נכון, שהרי האחוז של אלו שנפלו בחטא זה גדול פי כמה וכמה מאחוז הילדים בעלי הבעיות.
בע"ה כשתמצא את זיווגך, אין שום סיבה שתספר לה על ההתמודדויות שלך בפירוט. אני מניח שזה גם לא יעניין אותה במיוחד. די יהיה אם תרמוז שהיה לך קשה בתחום זה, ואני מניח שהיא לא תשאל יותר.
חזק ואמץ - ואל תוותר!

כתבות נוספות