שאל את הרב

מחפש רוחניות - איפה ללמוד

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 30/12/02 13:23 כה בטבת התשסג

שאלה

בס"ד ,

שלום כבוד הרב,

אני בחור בן 24 ,שנמצא בתהליכי חיפוש פנימיים ושאלות כמו "מי אני?" "מה אני מחפש?" "והיכן האמת שלי?" הן שאלות שבשיגרה אצלי.

החיפוש הזה נמשך כבר בערך 10 שנים,ניסיתי ללכת לישיבות אבל אחרי יום במקרה הטוב עזבתי משום שלא הרגשתי חיבור נפשי למקום. באופן כללי אני מאוד מחובר לנושא הפנימי בתורה, לתורת הבע"שט והמוה"רן למשנתו של הרא"יה ובכל זאת קשה לי למצוא מסגרת לימודית כזאת שבה אני אוכל להרגיש שייך, שבה אני אוכל לומר "זאת האמת"!, מה הרב חושב שעלי לעשות? להמשיך בחיי הרגילים ולהניח את תשוקותיי הרוחניות בצד עד יבוא בדרך נס ואוכל להגשים אותם או לצאת ולהמשיך בחיפוש? ובכלל מהיכן מתחילים?

תודה רבה ומחילה על הטירחה

תשובה

בס"ד

התשובה היא פשוטה מאוד.
אל תחפש את האמת אצל אחרים. אתה צריך להגדיר לעצמך מה אתה צריך לעשות כדי להשלים את השאיפות הרוחניות שלך - שהן שאיפות הנכונות - ועכשיו חפש מקום שבו אתה יכול לעבוד על כך.
אם זאת הגדרת השאלה - יש מקומות רבים מאוד שבהם תוכל לבצע את המטלות שלך. האמת היא שכמעט אין מקום שאי אפשר - רק שיש מקומות שיותר קל.
בחר לך מקום ואם תרגיש רצון לברוח משם אחרי יום - דע לך אחי שלא משם אתה בורח - אלא מהעבודה הנכונה. ולכן התעקש להחזיק בה - אל תרף!! ומיד תמצא ידך את המעשה.

בעקרון המעשה הוא להתחזק בקדושה. וכיון שאני עונה לך בימי שובבי"ם - התחזק בקדושת הברית ובקדושת הדיבור וכד'.

*******

אגב.

האם אתה נשוי?

אם התשובה שלך היא לא!!

שים זאת כמטרת על!!

בהצלחה

כתבות נוספות