שאל את הרב

מה עושים כדי להביא את הגאולה

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 14/10/02 19:26 ח בחשון התשסג

שאלה

לכבוד כבוד הרב,

אני נער בן 13 ומאוד כואב על צערם של עם ישראל,

אני רוצה מאוד שתבוא הגאולה אך איני יודע מה עלי לעשות לשם כך?

תודה מראש,

גלעד

תשובה

בס"ד

הדבר החשוב ביותר לעשות היום הוא תפילה נכונה. לפי מה ששמעתי מאבא – זה הכוח החזק ביותר שפועל היום - תשקיע בו הרבה.
צריך להתפלל בלב נקי על כלל ישראל ולא רק על עצמך. יש אנשים שלא כועסים על שום אדם בעולם וזה קל להם. לחלק מהאנשים זה מצריך הרבה הרבה מאמץ. אני לא יודע באיזה מקום אתה נמצא – אבל ההגיון אומר שנער בגילך הוא נקי מחשבונות וכעסים. השתדל לשמור על הנקיון הזה לאורך ימים ושנים.
יש כאלה שנותנים צדקה לפני התפילה על פי הפסוק "אני בצדק אחזה פניך". וגם זה הוא על פי אותה כוונה שכתבנו קודם.
בתפילה עצמה יש לכוון את הפשט של התפילה ולומר אותו מכל הלב. לומר ולהתפלל בלי להסיח את הדעת. וגם זה מחייב הרבה הכנה. לפעמים ההכנה של התפילה היא יותר ארוכה מהתפילה עצמה.
שים לב !! כונה בתפילה אינה מתמצית בזה שפה ושם מכוונים איזה מילה. כוונה בתפילה היא שכל ברכה מכוונים בה מתחילה ועד סוף. לא לחינם נקראת התפילה "עבודה". לכן יש לנקות את הדעת היטב לפני התפילה כדי לזכות להתפלל מכל הלב.
כדי שתוכל להתפלל מכל הלב – צריך לסדר את הדברים שחשובים לך בסדר נכון. הרבה אנשים רוצים משיח אבל אם תשאל מה הם מוכנים להקריב למען הרצון הזה תמצא שזה נמצא בסדר עדיפות רחוק. האם הם מוכנים לותר על רמת החיים שלהם למען זה?.
יצחק אבינו היה מוכן לשלם על כך בחייו. וזה הרבה. יש אנשים שלא מוכנים לוותר על התאוות האסורות למען המטרה הזו. ואז בודא שהתפלה שלהם אינה מתקבלת כל כך ברצון. "זבח רשעים – תועבה, ותפילת ישרים - רצונו"
לכן כל תפילה צריכה להיות מגובה במעשים. אם אני רוצה משהו באמת – אני מוכן לצום בשבילו. לבקש אותו בכל ליבי ובכל נפשי. זה הטעם לכך שאסור לאכול קודם תפילה. כי מי שאוכל קודם תפילה – מלמד שאצלו אכילה היא בסדר עדיפות יותר גדול מתפילה. כל התפילה שלו מקבלת מימד אחר. (חוץ מחולים וכד')
דע לך כי כוחה של התפילה הוא כל כך גדול ועצום. ולכן אני מציע לך להתמקד במאמצים בענין זה. יש כמובן עוד כמה דברים מעשיים. אבל לנער בגילך זה הוא עיקר העשיה.
מה שנכון לכולם הוא ששמיעת רדיו וצפיה בטלויזיה אינם מקדמים בכי הוא זה את הגאולה. אנשים רואים את המצב הקשה את ההרוגים ואת הפצועים ומצטערים ועוקבים אחרי החדשות, מרגישים שייכים לכלל ישראל בצערו - אבל זה לא מועיל כמעט כלום. בודאי לא כל מה ששומעים אחרי עיקר הענינים. צריך לדעת מה קורה אבל בודאי לא צריך לשמוע את כל הפרטים ןהתגובות.
ובכלל דע לך שצפיה בטלויזיה מקלקלת הרבה בענין התפילה. רואים שם מראות אסורות ואחר כך הם צפות ועולות בתפילה – וכל הכוונה משתבשת. גם הדעות שנשמעות שם הם כל כך מקררות את התפילה כך שהייתי אומר לך שאם אתה רוצה לעשות משהו למען הגאולה. אם אתה רוצה לקחת על עצמך את ענין התפילה. קבל על עצמך במקביל לא לצפות בטלויזיה. נצל את הזמן שתרויח מכך לקריאת תהילים ביחיד או בציבור.
אם אתה יכול לארגן בסביבתך קבוצה של אנשים שיקראו תהילים יחד או יתפללו כל ליל חמישי או כל ערב ראש חודש - מה טוב. ואם אינך איש אירגון – אתה יכול להצטרף לקבוצה של מתפללים כזו, או להתפלל תפילה בפני עצמך.
אל תהסס להתפלל בכוונה אע"פ שזה לפעמים יותר ארוך קצת מתפילת אחרים. לפעמים זה לוקח קצת יותר זמן – לא נורא.
בקיצור – לפי מה ששמעתי מאבא – זה הכוח הפועל היום. תשקיע בו הרבה.

כתבות נוספות