שאל את הרב

למה הרשעים מצליחים?

חדשות כיפה הרב חיים נבון 21/08/07 22:11 ז באלול התשסז

שאלה

שלום כבוד הרב,

לפני כמה זמן נהגתי באוטו ומישהי טענה שפגעתי בה למרות שלא הרגשתי שפגעתי וגם כשיצאתי לראות על מה מדובר לא ראיתי,הכנף של הרכב שלה היה דפוק מלפני זה והיא טענה שישנה כניסת פח בצד הדלת,אני עדין נחשבת נהגת חדשה למרות שיש לי רישיון בערך שנה, בעלה צילצל אחרי שאמר שהעריכו את הנזק, הנזק שהוא דיבר עליו הוא הנזק בכנף שכמו שאמרתי היה מלפני זה ואפילו אישתו אמרה זאת, הוא דורש לשלם על המכה בכנף (שלא אני ביצעתי ואני לא בטוחה שביצעתי מכה בכלל כי אני חושבת שאם הייתה מבצעת הוא היה מעריך אותה.) הורי טוענים שלא כדאי להגיע למשפט כי לא עושים בד"כ צדק על נהגים שנחשבים חדשים, אני מרגישה ממש ממש רע, לפני כמה זמן אמרתי שבע"ה בלי נדר שאני אתחיל לעבוד אני אפריש כסף לצדקה, אבל עכשיו אני צריכה לעבוד רק על מנת לשלם את הנזק שלא אני ביצעתי, למה הקב"ה לא עוזר לי? אני מרגישה רע גם על כך שעכשיו אני לא אוכל לתרום לצדקה וגם שאני אצטרך עכשיו לעבוד שעות רבות כ"כ על מנת להחזיר את הכסף להורי על נזק שלא בוצע, למה יש אנשים כאלה? למה הקב"ה לא מוציא את האמת לאור? למה לאנשים כאלה מגיע את הכסף הזה ולא לעניים?

תשובה

שלום וטוב.
אינני יודע את פרטי המקרה שאת מתארת, ולכן אתייחס רק להיבט הכללי.
אכן, יש בעולם לעתים אנשים רעים אשר מצליחים על חשבונם של אנשים טובים. הודי לה' שאת רק ניזוקת בממונך* רבים נזקו בדברים קשים יותר בידי אנשים שאינם ישרים.
כבר הנביאים שאלו על כך: "מדוע דרך רשעים צלחה"? ולפי חז"ל אפילו משה רבנו שאל זאת. אנו מאמינים שהקב"ה פועל בדרך אמת ומשיב לאיש כגמולו, גם אם אנחנו איננו מבינים כיצד.
אנו בטוחים שעדיף פי אלף להיות אדם ישר עם מצפון נקי, מאשר אדם רשע ועשיר. אנו מתקרבים ליום הדין - ואין טוב יותר מלעמוד לפני ה' במצפון נקי ושלם.

כתבות נוספות