שאל את הרב

למה היהדות מקפחת גויים ונשים?

חדשות כיפה הרב חיים נבון 31/03/08 03:50 כד באדר ב'

שאלה

שלום לכבוד הרב,

אני מגיעה ממשפחה מאוד חילונית וידיעותיי הדתיות מועטות, לפני מספר שנים התחלתי תהליך של חזרה בתשובה אולם נרתעתי כאשר נתקלתי בעמדת היהדות על מספר נושאים:

-גויים, נרתעתי , מדוע היהדות כה מתבדלת משאר העמים, מדוע מתקבלת התחושה כי היחס לשאר העמים הוא כאל פחותים, שהרי כולם יצירי השם ובניו ובנותי, מניין גישה זו...?

-בנוסף, איני מצליחה להבין את הברכה אותם מברכים גברים "ברוך שלא עשני אישה" האם זהו עונש? האם קיומי חשוב פחות מזה של גבר...?

בכבוד וברכה

תשובה

תשובה

שלום וטוב.
יישר כוחך על התקרבותך לעבודת ה´.
אינני יודע מדוע קיבלת את הרושם שהיהדות מקפחת גויים. כמובן, אפשר לשמוע רבנים שמדברים באופן מבזה על בני עמים נוכרים. אך הרוח השלטת בתורה, בדברי הנביאים, בחז"ל ובדברי כל חכמינו, היא רוח של אהבת כל אדם: "חביב אדם שנברא בצלם". לדעת הרמב"ם, היתרון היחיד של היהודים על הגויים הוא שאנו חיים על פי התורה, ובכך אורח החיים שלנו נכון ואמיתי. אך גם הגויים נתבעים לעבוד את ה´ בדרכם - על פי שבע מצוות בני נוח, וגם הם יכולים וצריכים להתקרב לה´.
הברכה "שלא עשני אישה" כוונתה רק לכך שנשים פטורות ממצוות עשה התלויות בזמן מסוים, ואנו הגברים אומרים לה´ שאיננו מתלוננים על כך שאנו חייבים ביותר מצוות, אלא אדרבא - אנו שמחים על כך.
חזקי ואמצי.

כתבות נוספות