שאלה
כבוד הרב שלום . שאלתי היא בנוגע לצום יום כיפור .במידה ואין לי גישה פיסית להיות נוכח מאחד מבתי הכנסת ביום הכיפורים . כמובן שיום זה מקודש לי ובכוונתי לצום האם משמעות הצום והסליחות חלה גם עלי למרות העדרותי מבית הכנסת . האם ישנה אלטרנטיבה אחרת (להתפלל בביתי) ואם כן אילו תפילות אני צריך לקיים . תודה וחג שמח .
תשובה
שלום וברכה
הצום חשוב מהתפילות. מצות עינוי היא מדאוריתא (מהתורה) ולכן אתה חייב גם אם לא תוכל להתפלל. במקרה שלך התפלל את כל התפילות ביחידות במידה ואין אתה יכול להגיע לבית הכנסת. וכמובן שאתה חייב בצום. משמעות הצום היא עינוי הנפש וכלשונו של הרמב"ם שביתה מוחלטת של הגוף. כשם שאתה שובת ממלאכה כך אתה שובת מאכילה
בברכה
מאיר נהוראי