שאל את הרב

חזרה בתשובה - שמירת שבת

חדשות כיפה הרב חיים נבון 21/08/07 06:47 ז באלול התשסז

שאלה

שלום צדיק ...!

אני מאמין גדול אבל קשה לי לחזור בתשובה כי אני עוד ילד וכל המשפחה שלי הם חילוניים אבל מאמינים...

אני בן 17 ואני מניח כל יום תפילין (בזמן האחרון קצת פיספסתי אבל אני ישתדל לחזור לזה בקביעות...)

אני רוצה להתחזק לאט לאט ואני הולך לבתי כנסת ולסליחות, אבל למרות כל זאת את מצוות שמירת השבת עוד לא קיימתי ואני רוצה לקיים אותה בשבת הקרובה ויש לי כמה שאלות אלייך צדיק...

אני רוצה ללכת לבית כנסת אבל כשהייתי בכמה פעמים אני כל הזמן מאבד את עצמי שם כשקוראים, אז כהתחלה אני יכול לבוא ולהקשיב ולנסות לעקוב ומידי שבוע לקרוא עוד ועוד?

ותראה נגיד אני שומר שבת המשפחה שלי הרי חילוניים ונדלק מנורה כשאני פותח את המקרר וגם כשאני נכנס לשירותים אני רגיל להדליק אור, אז אם בטעות יוצא לי להדליק אור מתוך הרגל בפעמים הראשונות זה בסדר??

ועוד משהו, מותר לגעת בכסף ביום שבת? כאילו לא להשתמש בו רק לגעת? ואם מישהו בא לידי ושומע שירים זה נקרה כאילו אני מחלל??

אני יודה לך אם תענה לי על השאלות האלה...

יום טוב לך צדיק...

תשובה

שלום וטוב.
יישר כוחך על הדרך שאתה הולך בה. בע"ה הקב"ה ייתן לך הכוח להוסיף אומץ בדרך זו.
ודאי שאתה יכול לבוא בהתחלה רק לחלק מן התפילה בבית הכנסת. אך עצתי לך: פנה בבית הכנסת לאחד המתפללים, ובקש ממנו שיעזור לך להבין היכן נמצאים. הדבר נראה לך אולי מביך, אך אני מבטיחך שכל מתפלל יעזור לך בשמחה ובמאור פנים, וכך גם תוכל להתקשר לקהילת בית הכנסת.
עליך להשתדל להקפיד לא לפתוח את המקרר כאשר נדלק אור על ידי הפתיחה,ולא להדליק אור בשירותים. תוכל אולי לבקש ממשפחתך להוציא את הנורה מן המקרר לפני שבת, ולהשאיר אור בשירותים במשך כל השבת. אך אם בטעות ומתוך שגרה הדלקת אור בשירותים וכו', אל לך להתמלא ביגון או בפחד. גם לדתיים ותיקים מאוד זה עלול לקרות, וודאי למי שהולך ומתחזק כמוך. בע"ה ככל שתתרגל לשמירת השבת, תקלות כאלו ילכו ויתמעטו.
אין להזיז כסף בשבת, גם אם אין משתמשים בו לקניות וכו'.
אין זו אשמתך אם מישהו שומע לידך רדיו וכו' בשבת. רק השתדל שלא לבוא בכוונה למקום זה.
חזק וברוך.

כתבות נוספות