שאל את הרב

התנהגות נשית של גברים - ולהפך

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 02/12/02 19:19 כז בכסלו התשסג

שאלה

לפי ההלכה אסור לגבר ללבש בגדי אישה ולאישה בגדי גבר ראיתי שיש רבנים שאוסרים לגבר להשתמש במראה בגלל איסור זה אבל אני רוצה לדעת למה הרי המראה לא יוצרה כדי שאישה תשתמש בה בלבד אלא שגם הגברים ישתמשו בה וגם לגבי צביעת שיער לגבר הרי יש היום ציבעי שיער מיוחדים לגברים מדוע שלגבר יהיה אסור לצבוע, ולבישת מיכנסיים לאישה (לא צמודות) יש היום מכנסיים מיוחדים לנשים וזה לפעמים גם יותר צנוע מחצאית אז מדוע שכל זה יהיה אסור?

תשובה

בס"ד

איסור השימוש במראה היום הוא להתיפות לפני המראה. אם גבר יעמוד ליד מראה ויקשט את עצמו וכד' - זה מעשה נשים וזו התנהגות לא בריאה.

אם הוא מסתכל במראה על מנת לראות שאין עליו ליכלוך, ששערו נקי ומסורק - אין בזה איסור.

צביעת שיער זה מעשה נשים - לעיתים רחוקות מותר לגבר לצבוע את שערו. אבל במקרים רגילים צביעת שיער ממקדת את הגבר לפעול ולהתבונן באופן שבו הוא נראה.
בצורה כזו הפעולות שלו אינן מכוונות נכון. אם כן גם שהצבעים הם מיוחדים לגברים - התופעה הינה שלילית לגברים.

לגבי מכנסים לנשים אומר לך כי 95% מהנשים שלובשות מכנסים לא צמודות בתחילה - עוברות למכנסים צמודות כאלה ואחרות תוך פרקי זמן קצרים ביותר. לכן לא אתיחס כלל לענין הצמידות.

בכל מקרה כל הלהיטות של נשים מסוימות ללבוש מכנסים הוא חלק מהבילבול העולמי שמביא גברים לגדל שיער ולטפח את עצמם, להתלבש צבעונים כמו נשים. בילבול שמביא נשים להתנהג בצורה גברית, במכנסים, באגרסיביות, ברצון להתגיס לצבא להלחם. לעבוד עבודות של גברים. להיות שוות משהו. עבודות נשים, הנהגות נשית, אופי נשי, כל אלה לא שווה בעינהן מאומה.

גם זה וגם זה שלילי. התוצאה היא ריבוי גדול של אנשים ונשים חסרי זהות שמוצאים את חיי האישות שלהם מבולבלים יותר מהם.
כוונתי בעיקר להומאים וללסביות. שיש להם "זהות מבולבלת". שורשיה הם בכך שלא שמרו על ההלכה הזו של "לֹא יִהְיֶה כְלִי גֶבֶר עַל אִשָּׁה וְלֹא יִלְבַּשׁ גֶּבֶר שִׂמְלַת אִשָּׁה כִּי תוֹעֲבַת יְהֹוָה אֱלֹהֶיךָ כָּל עֹשֵׂה אֵלֶּה"
(ספר דברים פרק כב ה)

אם הגברים ישמרו על זהות גברית ונשים תשמורנה על זהות נשית - העולם יהיה מענין, וגם יעיל. הוא יפרח וישמח ותבוא לעולם הרבה ברכה אור ושמחה.

כתבות נוספות