שאלה
בס"ד
לכ' הרב שלום
1) לפי המ"ב סימן שי"ח ס"ק ד' לא ברור האים כלי שבושל בו בשבת נאסר לכולם ( כך מובן מדברי הרשב"א המובאים במקום ) או אסורים רק למבשל ( כפי שמובא במחצית השקל ובילקוט יוסף )
2) האים קימת סברא שבהדלקת נורה ( חוט להט ) עוברים גם משום מבשל ?
3) האם כל ריפוי (ריפוי-קישוי\קישוי בעקבות ריפוי) , של חומר (לא מזון) עובר משום מבשל ?
תודה רבה ויום נעים
אהבתם? עוד תכנים בלעדיים באפליקציה של כיפה. הורידו עכשיו
תשובה
בנימין שלום,
1.כלי שבושל בו בשבת נאסר לכולם.
2.יש סברא האוסרת משום מבעיר.
3.לדעת הרמב"ם כן.
בברכה וכל טוב
שמואל זעפרני