שאל את הרב

הדרכה-דחוף מאוד!!

חדשות כיפה הרב שי פירון 16/10/02 21:58 י בחשון התשסג

שאלה

בע"ה תמיד בשמחה :)

שלום,

אני מדריכה בסניף בני-עקיבא, כיתות ד' שבט הכנה.

אני לא יודעת בדיוק איך לכתוב את זה אבל, הייתי צריכה להעביר קשר לאחת החניכות שלי ויצא לי לדבר עם האמא של אותה החניכה, והאמא אמרה לי שהיא שמעה מהבת שלה שיש לי לקה ברגליים (צבע סגול) וצמיד ברגל, האמא אמרה שזה מאוד מפריעה לה כי אנחנו הם הדוגמא האישית של החניכים, והיא לא רוצה שהבת שלה תלך עם לקה וצמיד.

עכשיו ככה, מצד אחד אני באמת יכולה להבין אותה...

מצד שני, אני לא חושבת שההדרכה צריכה לשנות את החיצוניות שלי בצורה כזאת! כן, אני כן הולכת עם חולצות 3/4 וחצאיות ארוכות! אבל, אני חושבת שזה מוגזם לבקש ממני להוריד את הלקה והצמיד, והאמא עוד אמרה לי שהיא בעצמה שמה לקה!

עכשיו יש שתי בעיות, אני לא רוצה שיחשבו שאני מדריכה "כופרת" או משהו כזה בגלל שאני שמה לקה ברגליים! כי להפך, ב"ה, אני לא!

אני לא יודעת מה לעשות, אולי זה נשמע מאוד שטותי אבל זה מתחיל מדברים מאוד קטנים, וזה נורא חשוב לי, היא אמרה שאם אני לא אוריד את הלקה והצמיד הבת שלה לא תבוא....

מה לעשות?!

תודה רבה,

מדריכה מודאגת.

תשובה

ב"ה

שלום לך!

אני מבקש לחלק את תשובתי לשלשה מעגלים.

ראשית, אינני רואה בעיה הלכתית בהתקשטות, בלקה או באודם. אבל עדיין יש לשאול - מה זה משדר? מאיפה זה נובע?

שנית - יש לחלק בין דברים אסורים מן הבחינה ההלכתית לבין הדברים שהתרגלנו שלא לקבל. אין בכך איסור הלכתי אבל "זה לא נראה טוב". קשה להסביר למה. קשה להבהיר את מקור להסתייגות אלב זו עובדה. לא נראה טוב. אולי זו שמרנות, אולי זו סגירות, אטימות או כל דבר אחר.


שלישית - אינני חושב שאת צריכה לשנות את עצמך ולהרגיש אשמה. את צריכה להתקדם ולבנות את עולמך הרוחני על פי גורמים מהותיים ולא על פי הבנות ודרישות של הורים.המא ינה נוהגת כשורה ואת לא מדריכה מופקרת. המשיכי בדרכך, השתדלי להתקדם במידות ובצניעות ובעז"ה תראי ברכה ואור.


ביקר,


שי

כתבות נוספות