שאל את הרב

הברית החדשה

חדשות כיפה הרב אייל קרים 11/12/02 23:05 ו בטבת התשסג

שאלה

בס"ד

לרב שלום.

השאלה שלי היא אולי קצת מתוסבכת, לכן אחלק אותה לסעיפים.

1. אם יש לי ספר שהוא התנ"ך ביחד עם הברית החדשה, והספר הגיע אלי בטעות, מה עלי לעשות עמו?

2.שאלתי את המורה שלי, אם מותר למסורו לנוצרי, והיא עשתה לי פרצוף, כאילו אמרתי משהו לא טוב. לא מבין, מה פסול בזה? הרי לא אתן אותו ליהודי לקרוא בו, אלא למישהו שממילא קורא ספרים כאלה.

3.מישהו אחר אמר לי, שעליי לשרוף את הספר, וקראתי את תשובתך בענין דומה ולא כ"כ הבנתי. אמרת, שאנו לא שורפים ספרים, אבל אז אמרת, שאם זה בבית באופן אישי זה שונה וכו'...ואני לא הבנתי מה שונה ומה זה משנה. אם בעיקרון לא שורפים, אז מה זה משנה אם זה בבית.

4. מדוע יש פחד כזה מעצם הספר עצמו? אני לא אקרא בו ולא אאמין בו, אני לא צריכה אותו, כי אני מאמינה בדת שלי ובתורה, ולא צריכה לא ברית חדשה ולא קוראן, אבל לא נראה לי שעצם קיומו של הספר בעולם תשנה אותי (הרי מובן, שאי אפשר להעלים את כל הספרים של הלא יהודים, אז מה זה משנה, אני אשרוף ספר אחד, מה עשיתי בזה)? אני חושבת שהעיקר הוא החוזק של היהודי באמונתו, ומי שחלש גם אם לא יהיה לו אף ספר נוצרי, יכול לסטות מדרכי היהדות, ומי שחזק גם אם גר בין נוצרים, נשאראיתן אמונתו.

בתודה מראש, וסליחה על אורך השאלה

תשובה

שלום
הרמב"ם (הלכות עבודה זרה פ"ב ה"ב) כותב, שאסור לעיין בספרי ע"ז או בספרים המבטאים רעיונות המנוגדים לאמונת היהדות. לכן, אין לעיין בספר כזה אלא לסלקו מן הבית ומן העולם.

בברכה
אייל קרים

כתבות נוספות