שאל את הרב

האם לנסוע לאומן?

חדשות כיפה הרב חיים נבון 21/08/07 08:15 ז באלול התשסז

שאלה

בס"ד

שלום!

אני חוזר בתשובה ב"ה כבר שנה.. אני רוצה לטוס לאומן.. השנה בלי נדר. .אבל אני רוצה שהרב יראה מה אומר הרב עובדיה יוסף ויגיד לי מה אני צריך לעשות

פסיקת מרן בעניין הנסיעה לאומן בראש השנה

ליל ה אלול תשס"ז

כבוד מרן הרב עובדיה יוסף שליט"א, פאר הדור והדרו, הבהיר בשיעור ממוצ"ש פרשת שופטים, כי לא שינה את פסיקתו בעניין נסיעה לאומן בראש השנה, וכי על מי שאינו חסיד-ברסלב ("חסיד אומן") לחגוג את ראש השנה במסגרת ביתו ומשפחתו. הרב הבהיר את פסיקתו באופן ברור שאינו משתמע לשתי פנים. להלן חלק מהדברים שאמר כבוד מרן שליט"א: "בראש השנה, איש תחת ביתו, איש תחת גפנו ותחת תאנתו, יושבים בתוך הבית עם המשפחה, איזה ראש השנה, איזה יופי, איזה הדר, זה יום טוב. בשביל מה ללכת לאומן?... אלה לא מנהגים שלנו, אלא מנהגים חסידיים, שהם עושים מה שעושים, יבושם להם, שיעשו, מה אכפת לי אני?! אני חסיד אומן?! אני לא חסיד אומן. אבל, תדעו לכם, כל יהודי טוב בר-דעת מקדיש את ליל ראש השנה למשפחה, כולם אוכלים יחד ושותים יחד ושמחים יחד, זה חג...".

אנו מתנצלים אם פורסמו בשם מרן דברים שעשויים היו להטעות את הציבור.

תשובה

שלום וטוב.
כפי שאתה ודאי מבין, ישנן גישות שונות בנושא זה. אני עצמי מזדהה מאוד עם הדברים שכתב הרב עובדיה יוסף בנושא זה. אינני מבין איך אדם יכול לעזוב את משפחתו בחג, לנטוש את ארץ ישראל, ולנסוע לחו"ל לבדו לראש השנה. עם זאת, רבני ברסלב כמובן ממליצים מאוד על נסיעה זו.
אינני יודע על מצבך הרוחני, החומרי והמשפחתי. אם אתה רווק צעיר, והוריך אינם שומרי מצוות, ייתכן שאתה מחפש דווקא חברה אחרת לראש השנה, ומשום כך אתה רוצה לנסוע לאומן, והדבר מובן מאוד. ייתכן גם שבשלב הרוחני שאתה נמצא בו, דווקא חוויה זו תהיה משמעותית להתפתחותך הרוחנית (אם כי ככלל אינני מחבב את הלהיטות אחרי "חוויות" למיניהן).
אני מציע שתפנה לרב הקרוב אליך והמכיר אותך, ותיוועץ בו בנושא זה.

כתבות נוספות