שאל את הרב

דתיים-חילונים

חדשות כיפה הרב רפי פוירשטיין 26/05/03 15:38 כד באייר התשסג

שאלה

לכבוד הרב שלום,

אני משתתפת בפרוייקט של היישוב שבמסגרתו נצא בע"ה, חילונים ודתיים מהיישוב לשליחות בארה"ב.

במסגרת הפקרוייקט בשביל לגבש את הקבוצה מישראל אנחנו נפגשים פעם בשבועיים ואנחנו עתידים בעז"ה לצאת לפארק חבלים ואז יש חשש שמחוסר ידיעה הבנים שבפרוייקט יגעו בי. אני לא רוצה שזה יקרה ולכן אני מחפשת דרך להסביר להם כשאצטרך למה לא לגעת. אני לא יודעת איזה סיבה מתאימה להסבר לאנשים חילונים, זה לא שאני לא יכולה פשוט להגיד להם לא לגעת אלא כשהבנות למשל ישאלו איך אתה חושב שאני צריכה לענות להם? אם בכלל?

תודה רבה

תשובה

ב"ה

רוב שלומות לך.

גאווה איננה דבר טוב, אבל 'גאווה יהודית' במינון נכון הינה חשובה וטובה.
מהסיבות הבאות:
א. הקב"ה ציווה אותנו - כל כך פשוט, כל כך בהיר. אנחנו מחוייבים למצוותיו של בורא עולם!!!
ב. הלכות צניעות בונות חברה מתוקנת שבה יחסי גברים נשים בחברה, מצמצמים {אף פעם לא לגמרי} את הנושא המיני למינימום. שבו אשה איננה 'אובייקט מיני' {עייני בפירסומות לכל דבר ובכל עינין, עייני במוזיקה בתכניה וכו' וכו'}. הנושא המיני אינו מבוטל, חלילה וחס, אלא מוצא את ביטויו בתוככי המשפחה. {אני כותב בקיצור, אך אני משוכנע שתוכלי לפתח את ראשי הפרקים האלה הרבה יותר}.

ולכן:
א. במידה ויש ראש לקבוצה, מדריך וכו' - נא לבקש ממנו שיעלה את הנושא בצורה עינינית ושקטה - בסגנון הבא: "אנו קבוצה דתית חילונית וזה דבר יפה וטוב המעודד לכידות בעם ובחברה. יחד ע זאת נקפיד לכבד איש את רעהו, נבקש למהבנים להימנע מלגעת בבנות {הדתיות, הלואי ובכולן} בכל סיטואציה - תודה"
ב. במידה ומשום מה זה לא הולך, אז אימרי דברים ברוח זאת לקבוצה - ללא הסברים. הסברים יבואו אחר כך. אך הקביעה צריכה להיות ברורה.

בהצלחה רבה
רפי פוירשטין



כתבות נוספות