שאל את הרב

דרך בעבודת ה'

חדשות כיפה הרב ארז משה דורון 19/11/05 22:53 יז בחשון התשסו

שאלה

שלום לכבוד הרב, ברצוני לשאול אם יש עניין שאדם יבחר לו דרך אחת בעבודת ה' שלו או שזה נכון והגיוני שכמו שהנפש מורכבת כך גם דרך עבודת ה' תהיה מגווונת .

השאלה שלי נובעת מזה שאני כבר שנתיים וחצי לומדת במוסד תורני רציני ברוח הרב קוק , ויש קו מאוד רציני לדרך עבודת ה' ע"פ תורת הרב קוק. העניין הוא שאני בזמן האחרון חשה שהנפש שלי לא מסופקת ולא רגועה היא צריכה גם ללמוד חסידות ולעבוד את ה' גם דרך הנפש , הרגש. הלימוד היכן שאני נמצאת הוא מאוד שכלתני והנפש דורשת מרחבים אל מעבר לשכל.. מקווה שהצלחתי להעביר את תחושותי. תודה רבה ושבוע טוב .

תשובה

לרחל שלום רב,
לפי עניות דעתי זה דבר נכון וחשוב שאדם יבחר לו דרך בעבודת השם. חשוב לציין שאם אדם בוחר לו דרך זה לא אומר שצריך לזלזל בדרכים אחרות או לא ללמוד ספרים אחרים. אדם יכול להיות חסיד ברסלב, למשל, ובהחלט ללמוד את התניא או ספרי הרב קוק וכן הלאה, אבל הוא עדיין חסיד ברסלב שמכיר ולומד את תורת הרב קוק אבל לא "חבקוק".

ממה שאני ראיתי, מי שמנסה לשלב דרכים ולקחת קצת מכל דבר או הכל מכל דבר, יוצר, למעשה, שיטה משל עצמו ורק מבלבל את עצמו. אי אפשר להיות הכל ביחד.

ביחד עם זה זה הוגן ללכת בדרך מסוימת תקופה כלשהי כדי לבדוק אם זה מתאים לך וכדומה ואם לא - לנסות דרך אחרת, אבל ללכת בכמה דרכים בו זמנית נראה לי בלתי אפשרי.

אם נפשך צמאה לחסידות זה דבר נפלא ללמוד ולהכיר את החסידות וגווניה, אבל בסופו של דבר אחרי שלומדים נדמה לי שרק אם אדם בוחר לו קו אחד הוא יכול להגיע לעומק ומיצוי עצמי בעבודת השם.
בהצלחה רבה,
ארז

כתבות נוספות