שאל את הרב

איך אפשר להיות שמח אם יש פיגועים?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 06/01/03 12:04 ג בשבט התשסג

שאלה

שלום ! "מצוה גדולה להיות בשמחה תמיד" האמנם?! הרי יש כ"כ הרבה פיגועים לצערנו. אז האם האדם המאמין יהיה שמח תמיד גם כשיש פיגועים או שהוא יבכה?

תודה רבה!!

תשובה

שלום לך!
"מצווה גדולה להיות בשמחה תמיד" - אכן מצווה קשה היא זו. איך אפשר להיות בשמחה תמיד? הרי כל אחד מאתנו חי במציאות שיש בה קשיים, היהדות עצמה מדברת על זמנים שצריך להיות בהם באבל או למעט בשמחה (בחודש אב), וכמו ששאלת ישנם פיגועים. וכי אפשר לשמוח כששומעים על פיגוע חס ושלום?!
כדי להבין את ענינה של מצות גדולה זו, צריך להבין מהי שמחה.
שמחה אינה צריכה להיות דווקא בריקוד או צחוק מתגלגל. ישנם אנשים שרוקדים, אך בתוך תוכם הם עצובים מאוד.
השמחה היא תחושה פנימית הנובעת משלמות. אדם שעושה מעשה טוב חש סיפוק - זוהי שמחה פנימית אמיתית, וככל שאדם משתלם יותר כך שמחתו שלמה יותר.
"משנכנס אב ממעטין בשמחה" - כך נאמר בהלכה. אולי לא לחינם נאמר "למעט בשמחה" ולא "להיות עצובים" כי באמת אנו רק ממעטים, אך בכל זאת נשארת שמחה. שמחה במה שקיים, שמחה מתוך אמונה בדרכנו - דרך של עוד ועוד השתלמות, שמחה אמיתית ושלימה תוכל להיות רק כשיבנה בית המקדש - אז נהיה שלמים ולכן השמחה תהיה שלימה, על כך נאמר - "אז ימלא שחוק פינו" - רק "אז" - בבנין בית המקדש ובבא המשיח בעזרת ה' במהרה בימינו. בינתים אנו שמחים בדרכינו, בכל מעשה טוב שאנו עושים, ועם זאת אנו כואבים ומצטערים כשיש פיגוע או צרה לעם ישראל.
המשיכי לעבוד את ה' בשמחה, המשיכי להשתלם ובעזרת ה' נזכה לראות בבנין בית המקדש במהרה ולשמח שמחה אמיתית.

כל טוב
רפאל, חברים מקשיבים

כתבות נוספות