"כל טיפול פוריות שנכשל זה כמו סכין ללב שהסביבה שלי לא יודעת להכיל"

"כל השנים הקשות של הטיפולים, לקחו ממני הרבה מאוד. אני כבר לא אותה בחורה צעירה ומלאת חלומות". 'קו יועצות פוע"ה' הוא מיזם חדש של מכון פוע"ה מספק מענה מקצועי רגשי נשי בתחומי האישות והפוריות

חדשות כיפה בשיתוף מכון פוע"ה 04/05/21 20:34 כב באייר התשפא

"כל טיפול פוריות שנכשל זה כמו סכין ללב שהסביבה שלי לא יודעת להכיל"
זיווית וורצמן, מנהלת מערך ההכשרה וההדרכה הפסיכוסוציאלית של 'קו יועצות פוע"ה', צילום: נריה שלי

מיכל חלמה להיות אמא מאז שהיא זוכרת את עצמה. לאחר שנישאה באהבה למי שהיה בן זוגה, מאז גיל הנעורים, היא הרגישה שהיא מגשימה את חלומותיה. "תחילת הנישואים שלנו היו מושלמים" מספרת מיכל. "הרגשתי שאנחנו מצליחים להתפתח גם במישור הזוגי וגם במישור החברתי. היינו פעילים בקהילה, התקשורת בנינו הייתה מצוינת והתחלנו יחד לחוות את החיים ולגדול".

כאשר ראו שחלומם להביא ילדים מתעכב, והם כבר מנסים כמה שנים ללא הצלחה, הם פנו לרופאת נשים. כשהרופאה בישרה להם שיש צורך בהפרייה חוץ גופית, כדי לנסות ולסייע להריון להיווצר, מיכל נשמה לרווחה כי הבינה שיש פתרון. "אמרתי לעצמי שאם יש בעיה ויש פתרון, אז בעצם אין בעיה. אנחנו נפנה לטיפול המתאים ונהפוך להורים. רק אחרי שנים של טיפולים מתישים הבנתי באמת את הדרך הארוכה והמטלטלת שרופאת הנשים דיברה עליה.

"כל השנים הקשות של הטיפולים, לקחו ממני הרבה מאוד. אני כבר לא אותה בחורה צעירה ומלאת חלומות. משהו בתהליך האין סופי הזה, בצפיות והאכזבות, בכאב שהגוף והנפש חווים שוב ושוב, הפכו אותי לאדם חרד יותר, פחות שמח, נמנע מחברתם של אנשים. כל טיפול פוריות שנכשל זה כמו סכין ללב שהסביבה שלי הרבה פעמים לא יודעת ואולי גם לא יכולה להכיל", מספרת מיכל.

במכון פוע"ה זיהו את הצורך ההולך וגובר של מיכל ושל נשים נוספות, במענה מקצועי רגשי נשי, בנושאי הפוריות והאישות, ופתחו את 'קו יועצות פוע"ה' המספק מענה טלפוני בו יוכלו לשתף ולהתייעץ, מאישה לאישה בכל הנוגע לנושאים המורכבים האלה ולקבל מענה מקצועי לבעיה.

מטרתו של המיזם היא לתת אוזן קשבת, להקל מעט מהעומס הרגשי, למקד ולקדם את הגדרת הקושי ולהכווין את האישה, במידת הצורך, לטיפול המתאים ביותר עבורה. במיזם מתנדבות נשות מקצוע מהתחום הפסיכוסוציאלי (עובדות סוציאליות, פסיכולוגיות, טרפיסטיות בשיטות שונות, יועצות זוגיות ועוד) שעברו הכשרה מקצועית, במרכז הלימוד של מכון פוע"ה, כיועצות לחיי אישות או פסיכותרפיסטיות בתחום הפוריות.

זיווית וורצמן, מנהלת מערך ההכשרה וההדרכה הפסיכוסוציאלית של 'קו יועצות פוע"ה' מספרת: "המיזם הוא מעין 'חדר מיון לרגשות', עד היום היה מענה אך הוא עסק בתחום ההלכתי בלבד. במכון פוע"ה ראינו את החשיבות לתת גם, מעבר לקורסים המקצועיים שאנו מקיימים, מענה מקצועי רגשי נשי ונגיש בתחומי הפוריות, ההיריון, הלידה והאישות. הקמנו את המיזם בעקבות הקושי של מיכל וקשיים של נשים נוספות שמגיעים אלינו למכון פוע"ה. רק אשת מקצוע המוכשרת בתחומים הללו, יכולה להבין את מה שעובר על האישה ולתת לה סיוע ראשוני לצרכים הפסיכולוגיים, הזוגיים והחברתיים שלה, בכפוף למצבה הרפואי ותוך התחייבות להיבט ההלכתי".
המיזם קו 'יועצות פוע"ה' כולל בתוכו שני מסלולים -
 
1. מענה רגשי סביב מעגל הפוריות -
המענה מיועד לנשים וזוגות החווים אי פריון, צורך בהתערבויות מורכבות בתחום הפוריות (תרומות זרע או ביצית), אובדני הריון, הריונות מורכבים או בסיכון, התמודדות עם לידה מוקדמת, לידות שקטות וקשיים רגשיים לאחר הלידה וסביב תחילת ההורות.
2. מענה בתחום האישות –
מיועד לנשים בלבד וכולל בתוכו מענה בנוגע לקשיים והתמודדויות בחיי אישות העלולים לנבוע מקושי במישור הזוגי (תקשורת בין בני הזוג), קושי תוך אישי-פסיכולוגי (כמו פגיעה בדימוי גוף) וכן קשיים רפואיים - פזיולוגיים המשפיעים על היחסים האינטימיים.
 
הרב בורשטין, ראש מכון פוע"ה: "אנו מתרגשים להוסיף נדבך נוסף למכון פוע"ה העוסק בתחומי האישות, הפוריות, ההריון והלידה. 'קו יועצות פוע"ה' משלים את הטיפול ההוליסטי הרפואי הלכתי בתחומים אלה. אני מזמין את נשות ישראל הזקוקות לסיוע לבוא ולהתייעץ עם נשות מקצוע, מהשורה הראשונה, ולדבר מאישה לאישה על הנושאים המורכבים האלה מתוך חיבור להלכה."
 
'קו יועצות פוע"ה' מענה רגשי חינמי של נשות מקצוע בתחומי האישות והפוריות ניתן בימי א-ה בין השעות 20:00-22:00 בטל: 02-6515050.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן