לפנים משורת הדין

ביקשתי מחבר שיש לו רכב גדול שניסע ביחד מהעבודה אל הבית שלי, נעמיס ארון וניסע לבית הורי. משם כל אחד יחזור לביתו. וכך היה. אחרי שפרקנו את הארון בבית הורי נפרדנו לשלום, ובדרך לביתו הוא עשה תאונה (זהו כביש שאיננו מכיר - כי הוא נסע בו רק "בגללי"). האם אני צריך לפצות אותו? ואם אחליט ממצפוני לפצות אותו - האם ניתן לזקוף את הפיצוי כהפרשה ממעשר כספים?

חדשות כיפה הרב אייל קרים 12/12/02 14:59 ז בטבת התשסג

ביקשתי מחבר שיש לו רכב גדול שניסע ביחד מהעבודה אל הבית שלי, נעמיס ארון וניסע לבית הורי. משם כל אחד יחזור לביתו. וכך היה.

אחרי שפרקנו את הארון בבית הורי נפרדנו לשלום, ובדרך לביתו הוא עשה תאונה (זהו כביש שאיננו מכיר - כי הוא נסע בו רק "בגללי").

האם אני צריך לפצות אותו?

ואם אחליט ממצפוני לפצות אותו - האם ניתן לזקוף את הפיצוי כהפרשה ממעשר כספים?