לקראת סופה בסופ"ש: בחברת החשמל נערכים

חברת החשמל ערוכה למזג האוויר הסוער הצפוי בסוף השבוע, הצפוי לכלול סופות רעמים, רוחות עזות וחשש לשטפונות, החל מיום שישי. בתחילת השבוע צפוי מזג האוויר להירגע

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/10/19 17:32 כה בתשרי התשפ

לקראת סופה בסופ"ש: בחברת החשמל נערכים
חברת החשמל, צילום: יוסי וייס

תהיה סופה? לאור מזג האוויר הסוער הצפוי בשבת הקרובה, חברת החשמל תגברה את כוחות השטח ואת מוקד שירות הלקוחות 103. 

חזאי מטאו טק, ליאור סודרי, מוסר כי מחר, יום שישי, צפוי להיות מעונן חלקית, בצהרים יתכן גשם מקומי באיזורים הפנימיים של הארץ. בלילה יירד גשם ויתכנו סופות רעמים, קיים חשש לשיטפונות בנחלי המזרח והדרום. 

בשבת יהיה מעונן חלקית עד מעונן. ירד גשם לפרקים , בעיקר בדרום הארץ ובמרכזה, שילווה בסופות רעמים. יתכן ברד, ייעשה קריר מהרגיל לעונה. חשש כבד לשיטפונות בנחלי המזרח והדרום.

ביום ראשון עדיין צפוי גשם לפרקים שירד בעיקר בצפון הארץ ובמרכזה, ועדיין ייתכנו סופות רעמים, יהיה קריר מהרגיל לעונה, וקיים חשש לשיטפונות במדבר יהודה ובבקעת הירדן.

ביום שני יהיה מעונן חלקית עם ירידה בטמפרטורות ויעשה קר מהרגיל. ירד גשם מקומי בצפון ובמרכזה.

נזקי סערה בצפת. ארכיון

נזקי סערה בצפת. ארכיוןצילום: דוד כהן, פלאש 90

בחברת החשמל שבים ומדגישים, כי "אין אפס הפרעות ונזקים ברשת החשמל" וכי בשל גשמים, סופות ברקים, ברד ורוחות חזקות, יש צפי לנזקים ברשת החשמל ולהפרעות באספקה, וזאת, על אף ההיערכות הנרחבת.  
 
צוותי העבודה בשטח ערוכים ומצויידים לטיפול בכל נזק, הפרעה ופגיעה, תודלקו ומוכנים לניוד גנרטורים, במות הרמה ומנופים, נמשכות סריקות קווים ועבודות גיזום, מרכזי השירות 103 יפעלו במתכונת מתוגברת ויעברו לטפל רק בנזקים והפרעות, על-פי צורך.
 
עוד מבקשים בחברת החשמל מהציבור "לגלות ערנות ולדווח מידית על חוטי חשמל קרועים או נזקים אחרים לרשת החשמל. החברה פועלת לתיקון פגיעות והחזרת אספקה סדירה מהר ככל שניתן. יחד עם זאת חשוב לנו להסביר כי לעתים בשל אופי הפגיעה ברשת משך הטיפול עשוי להימשך מספר שעות, במקרה של פגיעות ברשת החשמל, קריעת חוטים או כל מפגע אחר, הציבור יכול לפנות לחברה דרך יישומון חברת החשמל, דף הפייסבוק, אתר האינטרנט של החברה, מרכזי השירות 103 ושירות הודעות מסרון למספר 0557000103".
 
בחברה שבים וקוראים לציבור לשמור על כללי בטיחות:

  • אין לגעת בחוטי חשמל קרועים עקב סכנת התחשמלות- ולדווח על כך מידית למרכז השירות 103 או למוקד משטרת ישראל 100, או באמצעות האפליקציה של חברת החשמל בטלפון הסלולארי או בעמוד הפייסבוק של החברה.
  • בחברת החשמל מבקשים מהציבור להסיר ולפנות מגגות או ממרפסות חפצים העלולים לעוף בעקבות משבי רוח חזקים ולפגוע במעופם בקווי חשמל סמוכים.
  • אם מבחינים בעצים או עמודים שאינם יציבים ועלולים ליפול, או ענפים שעלולים לגעת בחוטי חשמל, יש להודיע למוקד העירוני 106 או למרכזי השירות 103 של חברת החשמל.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן