גנץ מבטיח: "לא נשתמש יותר במונח 'רוב יהודי'"

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, מתייחס לסערה סביב אמירתו של לפיד ("קרובים להשגת רוב יהודי") וטוען כי לא ישתמשו יותר במונח: "זה פוגע בלא יהודים". בנוסף, הוא מכחיש ישיבה בממשלה עם הרשימה המשותפת: "שלח דיבר איתם אבל בסוף רק אני מחליט"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 26/02/20 15:42 א באדר התשפ

גנץ מבטיח: "לא נשתמש יותר במונח 'רוב יהודי'"
בני גנץ. "רק אני מחליט", צילום: פלאש 90

יו"ר כחול לבן בני גנץ, מתראיין לעמית סגל פחות משבוע לבחירות ומצהיר כי הוא לא בונה על הרשימה המשותפת, במידה וירכיב את הקואליציה הבאה. גנץ איננו מכחיש כי חבר כנסת אחר ממפלגתו, עופר שלח, אכן קיים מגעים מול הרשימה המשותפת בעבר אך מסביר: "יש אצלנו בערך 30 חברי כנסת, כולם מדברים עם כולם. אבל בסוף רק אני מחליט"

בנוסף, גנץ מתייחס לאפשרות כי יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן יחליט בסופו של דבר לחבור לנתניהו ולדחוק אותו אל מחוץ לממשלה. "אין לי סיכום עם ליברמן, אני בהחלט חושש שהוא ילך עם נתניהו". יש לציין כי מוקדם יותר היום ליברמן עצמו טען כי לא ישב עם נתניהו באותה ממשלה, מה שלכאורה צריך להרגיע את הרוחות בקרב כחול לבן. 

בנוסף, גנץ ביקש להתייחס לפרשיה האחרונה סביב הצהרתו של ח"כ יאיר לפיד (כחול לבן), שטען כי מפלגתו קרובה להשיג "רוב יהודי" בדרך להרכבת ממשלה, אמירה שלאחר מכן חזר בה. "אנחנו לא נשתמש יותר במונח הזה של רוב יהודי בגלל שהוא מעליב את הלא יהודים. נשתמש במונח "רוב שמאמין בישראל כיהודית ודמוקרטית".

לסיום, גנץ לא פסל ממשלה יחד עם הסיעות החרדיות, ואמר כי תרחיב בו כחול לבן תשב יחד עם ש"ס ויהדות התורה איננו מופרך. "אני מוכן לשבת עם ליצמן ודרעי עד שיוחלט על כתב האישום (של נתניהו, מ.ס), מסביר יו"ר כחול לבן, ומשאיר דלת פתוחה לממשלה עם החרדים.