סקר מנדטים: לראשונה - עוצמה יהודית עוברת את אחוז החסימה

על פי סקר שהתפרסם בערוץ הכנסת, עוצמה יהודית זוכה לארבעה מנדטים, ועוברת לראשונה את אחוז החסימה, אך גוש הימין עם 60 מנדטים בלבד. ימינה עם 10, ליברמן עם 9, מפלגות השמאל מתרסקות

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 05/09/19 12:15 ה באלול התשעט

סקר מנדטים: לראשונה - עוצמה יהודית עוברת את אחוז החסימה
ראשי עוצמה יהודית, צילום: פלאש 90

עוצמה יהודית בפנים - אך גוש הימין לא יכול להרכיב ממשלה. על פי סקר מנדטים חדש המתפרסם בצהריים (ה') בערוץ הכנסת, מפלגתו של איתמר בן גביר נכנסת לכנסת, סקר ראשון המנבא זאת במערכת הבחירות הנוכחית. עם זאת, הדבר אינו עוזר לגוש הימין, הזוכה ל-60 מנדטים בלבד.

הליכוד
31
הליכוד
כחול לבן
31
כחול לבן
שס
7
שס
ישראל ביתנו
9
ישראל ביתנו
הרשימה המשותפת
10
הרשימה המשותפת
יהדות התורה
8
יהדות התורה
זהות
0
זהות
העבודה-גשר
5
העבודה-גשר
המחנה הדמוקרטי
5
המחנה הדמוקרטי
ימינה
10
ימינה
נעם
0
נעם
הסקר נערך על ידי ערוץ כנסת בתאריך 5/09
בחירות 2019 - מאגר הסקרים המלא

על פי הסקר, שנערך בידי מכון המחקר פאנלס פוליטיקס בראשות מנחם לזר, עבור ערוץ כנסת, אף מפלגה אינה יכולה, למעשה, להקים ממשלה, אלא אם יהיה מעבר בין הגושים, או שתתקבל הסכמה על ממשלת אחדות לאומית רחבה. 

הליכוד זוכה בסקר ל-31 מנדטים, ימינה לעשרה מנדטים, יהדות התורה שומרת על כוחה עם שמונה וש"ס נחלשת מעט לשבעה, ועוצמה יהודית נכנסת לראשונה וזוכה לארבעה מנדטים.

מנגד, גם כחול לבן עם 31 מנדטים, הרשימה המשותפת עם עשרה, ומפלגות השמאל העבודה-גשר והמחנה הדמוקרטי נחלשות וזוכות כל אחת לחמישה מנדטים בלבד.

יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר מסר בתגובה: "כל הסקרים מלמדים על עלייה מתמדת של עוצמה יהודית ולכן אנחנו לא מופתעים מתוצאות הסקר. עכשיו די ברור מדוע ביממה האחרונה יש מתקפה נגד עוצמה יהודית מכל הכיוונים, עוצמה יהודית תבטיח את שלטון הימין".