מעוז חושף את השינוי הראשון שיעשה במערכת החינוך

במסגרת ישיבות הסיעה היום בכנסת נאם אבי מעוז והסביר בדיוק מהם השינויים שיעשה ביחידת משרד החינוך שתועבר לאחריותו: "מערכת שנבנה בעז"ה ותועמד על ידינו לרשות כלל ההורים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/12/22 15:17 יח בכסלו התשפג

מעוז חושף את השינוי הראשון שיעשה במערכת החינוך
אבי מעוז, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מעוז חושף את השינוי הראשון: בהצהרה שנתן היום (ב') לתקשורת, חשף חבר הכנסת אבי מעוז, את השינוי הראשון שהוא מתכנן ביחידה שתועבר אליו ממשרד החינוך שלדבריו: "כל כולה שקיפות כלפי ההורים". מעוז תקף את האופוזיציה שלדבריו מנהלת: "קמפיין הפראי באמצעות השופרות שלהם כנגד ראש הממשלה המיועד והממשלה שהוא מקים".

צפו בדבריו של אבי מעוז:

"אני רוצה להציג כאן לראשונה את התוכנית שלי" אמר מעוז בפתח דבריו והסביר את התוכנית שתוביל "לשקיפות מלאה בכל הקשור לתוכניות ההעשרה הכלולות במסגרת היחידה שתועבר לאחריותי". מעוז הסביר איך היחידה הנוכחית עובדת: "היחידה לתוכניות חיצוניות וקידום שותפויות שתועבר לאחריותי, אחראית על כל התוכניות החיצוניות במשרד החינוך". 

המערכת החדשה שמעוד מתכנן להקים

מעוז מסביר על המערכת הנוכחית: "ליחידה זו הוצמדה מערכת גפ"ן, ראשי תיבות 'גמישות פדגוגית ניהולית', שדרכה המנהלים בוחרים את תוכניות ההעשרה. למעלה מעשרים אלף תוכניות אינן שקופות לציבור ההורים, ומטרתי העיקרית היא לייצר שקיפות מלאה כלפי ההורים".

אבי מעוז

אבי מעוז צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מעוז מסביר על השינוי אותו הוא מתכנן כבר בתחילת כהונתו בתפקיד: "המערכת שלי לשקיפות תקבל את השם שו"ה. שו"ה אלו ראשי תיבות 'שקיפות ויידוע ההורים'. מערכת שו"ה היא מערכת שנבנה בעז"ה ותועמד על ידינו לרשות כלל ההורים, ובה הם יוכלו להתעדכן על תוכניות ההעשרה שמועברות בבתי הספר של ילדיהם ונבחרות על ידי מנהלי בתי הספר, לא עוד הסתרה ולא עוד תוכניות ולא עוד מעבירי תוכניות שאיש אינו יודע מהם ומיהם".

"האם מישהו יכול להתנגד לרפורמה שכל כולה שקיפות כלפי ההורים?"

"כשאקבל בעז"ה לאחריותי את היחידה הזאת" סיים מעוז, "אדאג שתהיה להורים שקיפות מלאה של התכנים, של מעבירי התוכניות ושל הגורמים המממנים אותם. האם מישהו יכול להתנגד לשקיפות מלאה של התכנים ושל הגורמים המממנים אותם בבתי הספר? האם מישהו יכול להתנגד לרפורמה שכל כולה שקיפות כלפי ההורים? זהו השירות שברצוני לתת לציבור ההורים ואני משוכנע שההורים והתלמידים יודו לי על כך".