בנט לקהילה הבינלאומית: לא ניתן לאיש לגעת במורשת היהודית

בעקבות התחלת הריסת מזבח יהושע בן נון על-ידי הרשות הפלסטינית, יו"ר ימינה נפתלי בנט ביקר במקום ופנה לקהילה הבינלאומית: "לא ניתן לזה לקרות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/02/21 10:55 ג באדר התשפא

בנט לקהילה הבינלאומית: לא ניתן לאיש לגעת במורשת היהודית
נפתלי בנט במסר לעולם, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר ימינה, ח"כ נפתלי בנט, ביקר אתמול (א׳) במזבח יהושע בן נון שבהר עיבל, ביחד עם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן וסגנו דוידי בן ציון.

בביקורו במקום, הסריט בנט מסר לקהל הבינלאומי בעניין הרס השמורה על ידי הרשות הפלסטינית, להלן דבריו: "דמיינו מה היה קורה אם דאע"ש היו מנסים להפיל את פסל החירות או את מגדל אייפל, איזו זעקת שעבר הייתה נשמעת ברחבי העולם.
אני נמצא כאן, בגבעות השומרון, באתר יהודי עתיק, אחד מהאתרים היהודיים העתיקים ביותר שנתגלו אי פעם. אתר בן 3,200 שנים, מזבח יהושע שבהר עיבל.
על ההר הזה, לפני 3,200 שנים, העם היהודי יצא ממצרים, חצה את נהר הירדן שנמצא ממש כאן, הגיע דרך שכם והתרכז פה לכינוס המרכזי האחרון של העם היהודי לפני שנפוצו ברחבי ארץ ישראל, בונים את הבית הלאומי שלנו ממש כאן.

לפני כמה עשורים, ארכיאולוג מפורסם בשם אדם זרטל גילה את המזבח הזה, ומצא ראיות לכך שזהו המזבח היהודי המקורי. לדאבוננו, לפני כמה ימים הרשות הפלסטינית החלה לפרק את האתר הזה. זה לא יאומן!
זהו מעשה ברברי שמאפיין רק את דאע"ש וארגוני איסלאם קיצוני אחרים שרוצים להעלים אתרים עתיקים של עמים אחרים. אני יכול להגיד לכם כעת, כשר הביטחון לשעבר של ישראל: לעולם לא ניתן לאיש לגעת במורשת היהודי שלנו, נשמור על ההיסטוריה שלנו כדי להבטיח את העתיד שלנו".

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון אמר בסיור: "הגיע הזמן לעבור מדיבורים למעשים. לא ייתכן שהרשות הפלסטינית תקיים מבצע מתמשך להשחתת אתרי מורשת והיסטוריה יהודים, ואנחנו נעמוד מהצד  וניתן להיסטוריה להמחק. המעשה הנכון הוא להכריז על המקום כגן לאומי, לדאוג לשמירה על המקום ומעל הכל להשקיע כאן בתיירות כי רק ברגליים נוכל לנצח את זה"

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן