רצות לבד: הסתיים ללא תוצאות המו"מ בין העבודה ותנופה

מרב מיכאלי ועפר שלח לא הצליחו לגשר על הפערים ביניהם. מפלגת העבודה תתמודד עצמאית לכנסת ה-24, אך בתנופה שוקלים שלא להתמודד. מיכאלי: "מקווה לראות אותו מצטרף בקרוב למפלגת העבודה". גם חולדאי שוקל לפרוש

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 04/02/21 17:10 כב בשבט התשפא

רצות לבד: הסתיים ללא תוצאות המו"מ בין העבודה ותנופה
מרב מיכאלי, צילום: צילום מסך

שעות אחרונות עד לסגירת רשימת המפלגות המתמודדות לכנסת ה-24, והערב (ה') נראה כי לא יהיה איחוד בגוש המרכז-שמאל. מפלגות העבודה ותנופה לא הצליחו לגשר על הפערים ביניהן וכעת המצב הוא כזה: מרב מיכאלי תרוץ לבדה ועפר שלי מתלבט אם לפרוש, כמו גם רון חולדאי ומפלגתו, הישראלים.

יו״ר מפלגת העבודה ח"כ מיכאלי אמרה כי לצערה הרב, המו"מ לא הסתייע. "אני מודה לעפר שלח על הדיאלוג. עפר הוא חבר מוערך ופוליטיקאי מצוין, אני מקווה לראות אותו מצטרף בקרוב למפלגת העבודה ובטוחה שעוד נשתף פעולה בעתיד".

מוקדם יותר היום הגישה מפלגת מרצ את רשימתה לוועדת הבחירות המרכזית, ומהפלגה נמסר כי "הרשימה מציגה שוויון מגדרי מלא, שותפות יהודית-ערבית היסטורית, ניסיון רב-שנים במאבקים בכנסת ובחברה האזרחית, הישגים ונחישות. כל מועמדי הרשימה הם בעלי מחויבות אמתית ומוכחת לערכים של שוויון, חופש ושלום".

גם רע"ם תתמודד לבדה ולא תהיה חלק מהרשימה המשותפת. מנסור עבאס, יו"ר הרשימה, נשא דברים במעמד ההגשה, ואמר: "כל מי שיבוא לקראתנו, נבוא לקראתו.  נעשה את זה בהתאם לערכים שאנו מאמינים בהם ובהתאם לאינטרס של הציבור הערבי. אני אקדים ואומר בקשר לכל המלצה על מועמד לראשות הממשלה - אנו נשאיר את זה לאחר הבחירות, אז נחליט בהתאם למה שיוצע לנו. נבחן כל הצעה ונשים את האינטרס של החברה הערבית מול העיניים שלנו".


(מרב מיכאלי בכנס של inss בשבוע שעבר)