איילת שקד: "אם זה תלוי בימינה, לא נגיע לבחירות חמישיות"

בראיון לכיפה מתייחסת חברת הכנסת מימינה למשא ומתן עם האיחוד הלאומי: "אני מאד מקווה שבצלאל ימשיך את השותפות ולא יפצל את הציונות הדתית". לגבי הצטרפות לגדעון סער או לגנץ: "זה בכלל לא על הפרק"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 07/01/21 13:12 כג בטבת התשפא

איילת שקד: "אם זה תלוי בימינה, לא נגיע לבחירות חמישיות"
איילת שקד., צילום: פלאש 90

בימינה עוד סוערות הרוחות לקראת סגירת רשימה, כאשר הימין החדש והאיחוד הלאומי טרם הגיעו להסכמות בעניין הרשימה. חבר הכנסת, ושרת המשפטים לשעבר, איילת שקד התראיינה לאתר כיפה והתייחסה לקשיים  במשא ומתן מול סמוטריץ': "אני מאוד מקווה שבצלאל ימשיך את השותפות ולא יפצל את הציונות הדתית". על אף הסקרים שהראו כי לימינה טוב לרוץ מבלי סמוטריץ' עדיין שקד מתעקשת כי טוב להם הריצה יחד: "לנו חשוב יותר שלא יהיו פיצולים בציונות הדתית ושנרוץ יחד".

אז אם אתם רוצים יחד זה לא אומר שחזרנו לנקודת ההתחלה? לא היה עדיף בלי המלחמות הללו?

"ממש לא. להיפך אנחנו רוצים גם לשמור את הציונות הדתית מאוחדת וגם להביא קהלים נוספים, חצי מהמנדטים שלנו הם לא דתיים. בימינה גם מסורתיים וגם חילונים יכולים להרגיש בבית. הציונות הדתית משולבת כבר בכל המקומות הגדולים, בתקשורת בצבא, בעולם העסקים, בכל תחום ואפילו מובילים, המגזר כבר יצא מהשטעטל של עצמו. אז לדעתי הליבה של הציונות הדתית צריכה להישאר יחד גם בפוליטיקה אך תוך שיתוף פעולה עם קהלים אחרים. בסקרים אנחנו רואים שכשאנחנו פונים לקהלים נוספים הפוטנציאל גדל ונביא הרבה יותר מנדטים.

מה השתנה שעכשיו תרחיקו מגבולות השישה מנדטים?

"המציאות שונה. קרו שני דברים מרכזיים: ראשית נתניהו פירק את גוש הימין, דבר שהציבור לא שכח לו. דבר שני, הוא הקים ממשלה לא מתפקדת יחד עם גנץ והציבור מחפש אלטרנטיבה , ואנחנו בימינה מציעים שינוי והציבור אכן בא איתנו".

"לא נחבור לגדעון סער"

שקד מתייחסת גם למשבר הקורונה שהוביל את ישראל לסגר שלישי חמור, וטוענת כי סגר מחמיר הוא הכרחי: "הגענו לרמת תחלואה מאוד גבוהה, ואין מנוס מסגר". מנגד היא טוענת כי היה ניתן למנוע את הסגר הזה מראש אם הממשלה הייתה מתנהלת נכון. "הממשלה הובילה למצב הזה, זה מתחיל מזה שלא נעשו בדיקות בנתב"ג לנוחתים בארץ, וגם אישור הנהירה לדובאי. בנוסף הממשלה לא הצליחה לאכוף באופן דיפרנציאלי סגר על הערים האדומות. נתניהו וגנץ נלחצים כל פעם ממניעים פוליטיים ולא מצליחים לאכוף סגר דיפרנציאלי שהיה מונע התפשטות ברחבי הארץ וסגר כולל".

הניהול הכושל של המשבר הביא לפירוק הממשלה אך גם לנטישה המונית של חברי כחול לבן את בני גנץ. שקד התייחסה לספינים סביב חבירה של גנץ יחד עם ימינה: "גנץ נותר במפלגה עם האגף הימיני יותר, ולכן בתקשורת פרסמו כי הם מעוניינים בחיבור איתנו. אבל עבורנו זה בכלל לא על הפרק, אנחנו מפלגת ימין וכך נשאר. האיחוד היחידי שאנחנו מעוניינים  זה עם האיחוד הלאומי".

מה בדבר חיבור עם גדעון סער? מפלגת ימין גדולה יכולה להיות 30 מנדטים ולהחליף את הליכוד

"אנחנו לא מעוניינים בחיבור מסוג אלה, אנחנו רוצים להשאיר את ימינה כפי שהיא ולהגדיל אותה מאיפה שהיא נמצאת. ככל שעובר הזמן אני מקבלת עוד קולות של אנשים שרוצים להצטרף לימינה. דקה לפני הריאיון קיבלתי טלפון מאדם שמרכז מאות מפעלים בצפון שרוצים להצטרף לימינה. העסקים הקטנים רוצים להיות איתנו, העצמאים גם כן מביעים תמיכה בימינה. אנחנו עומלים על הרחבת השורות שלנו אבל רק תחת ימינה כפי שהיא".

לדעתך, קיימת אפשרות שנגיע לבחירות חמישיות?

"אם זה תלוי בימינה, לא נגיע לבחירות חמישיות. יש את גוש 'רק לא ביבי' שנשבע שהם לא ישבו איתו גם אם נלך לבחירות חמישיות, ויש את גוש 'רק ביבי' שאומר שרק תחת ביבי הם ישבו. אם אנחנו נהיה גדולים וחזקים אז ימינה היא זו שתרכיב את הממשלה, ולא תהיה אפילו מחשבה לצאת לבחירות נוספות. אני באמת חושבת שבנט יכול להיות ראש הממשלה וגם צריך להיות ראש הממשלה. הכל פתוח, אבל אנחנו נעשה את כל המאמצים שתקום ממשלה שתהיה הכי טובה לישראל". 

   

;