"פסיקה ארורה של בג"ץ" | בימין תוקפים את פסק הדין

הפוליטיקאים מימין תוקפים בחריפות את פסק הדין של בג"ץ, שקבע כי היישוב מצפה כרמים יפונה. בנט: "רק לב מאבן ואיבה להתיישבות בארץ יכלו להוביל לפסיקה זו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/08/20 18:30 ז באלול התשפ

"פסיקה ארורה של בג"ץ" | בימין תוקפים את פסק הדין
ראשי ימינה, צילום: ללא

זעם בימין לאחר פסיקת בג"ץ לקבל את החלת 'תקנות השוק' על ההתיישבות ביהודה ושומרון, אך לא להחיל אותן על היישוב מצפה כרמים, הסמוך לכוכב השחר, ויש לפנותו בתוך שלוש שנים.

בג"ץ פסק: היישוב מצפה כרמים יפונה

"‏פסיקה ארורה של בג"ץ", כתבה שרת המשפטים לשעבר, ח"כ איילת שקד. "צדק בטח אין כאן. פסק דין של בית המשפט המחוזי ירושלים, עבודה משפטית של היועץ המשפטי לממשלה, תמיכה של כל הדרג המדיני לאורך השנים וגם דעת המיעוט של השופט הנדל לא מספיקים כדי לעשות את הדבר הנכון. סעיף 5 הוא כלי משפטי לגיטימי וטוב שבג״ץ מכיר בכך, אבל אין ספק שמצפה כרמים הוא מקום קלאסי ליישם אותו". 

יו"ר ימינה, ח"כ נפתלי בנט, הצטרף לדבריה של שקד ואמר כי מדובר ב"פסק דין מזעזע של שופטי בג״צ שאין בו לא היגיון ולא צדק". בנט הוסיף כי לאחר ששופטי בג"צ פסקו שלא להרוס בית מחבל רוצח, הם פסקו להחריב יישוב פורח של טובי בנינו.
היישוב הוקם בהובלה מלאה של ממשלת ישראל ומשרד הביטחון. רק לב מאבן ואיבה להתיישבות בארץ יכלו להוביל לפסיקה זו. 
אנחנו נוביל מהלכים למניעת חורבן היישוב". הבטיח יו"ר ימינה.


(סמוטריץ' בראיון לכיפה)

יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ', אמר כי מדובר בפסיקה אכזרית, וכי יש לחוקק את פסקת ההתגברות: "‏פסילת סעיף 5 (תקנת השוק) על ידי בג"ץ במקרה המובהק ביותר שבו הוא מתקיים, ופסיקתו האכזרית והאבסורדית לפינוי הישוב מצפה כרמים, למרות שאפילו היועמ"ש תמך בהסדרתו, מלמדת שאין מנוס מלחוקק את פסקת ההתגברות ואז מחדש את חוק ההסדרה". כתב סמוטריץ'.

לדבריו, "‏פסק הדין הזה גם הופך את פסילת חוק הסדרה בטענת המידתיות למגוחכת. חוק ההסדרה נפסל בטענה שהוא היה גורף מידי וישנם פתרונות אחרים (תקנת השוק הוזכרה בפסק הדין כאפשרות...). עכשיו מוכח שאין שום פתרון, מידתי ומאוזן ככל שיהיה, שבג"ץ לא יפסול בשנאתו להתיישבות ולמתיישבים".

סמוטריץ' הבטיח לפעול לשינוי חקיקה שיוביל לביטול גזר הדין: "‏יש לנו 3 שנים להשלים את החקיקה ולזרוק את פסק הדין הזה של בג"ץ לפח האשפה של ההיסטוריה, כמו פסיקות לא יהודיות ולא ציוניות רבות שלו.
אני מצפה ממנדנבליט להודות בטעותו היום ולהתנצל על התנגדותו החמורה לחוק ההסדרה ועל חתירתו נגד הממשלה והכנסת ועשייתו יד אחת עם בג"ץ נגד הממשלה והכנסת".

ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) כתב: "אוי לממשלה שתבצע את פסק הדין החצוף, ההזוי והברוטאלי הזה. יש להשאיר את הבתים על כנם ולחוקק או לקבוע בכל דרך את הכשרתם וחוקיותם. זו ארצנו", כתב קרעי. "יש לעצור את הרדיפה של בג"ץ נגד ההתיישבות היהודית בארץ ישראל. במקום להחריב בתי יהודים בארצנו נחלת אבותינו, כדאי שיפסיקו להגן על בתי מחבלים".