מעבר אלנבי נשאר פתוח: "הפקרות, הממשלה משחקת בבריאות"

בבקעת הירדן לא אהבו את ההחלטה להשאיר את המעבר פתוח, במקביל לסגירת שאר המעברים לירדן ומצרים. ראש המועצה אלחייני: "לא יעלה על הדעת שהמדינה סוגרת את נתיבי האוויר והיבשה - אך מעבר אחד יהיה פתוח לאלפי פלסטינים ואחרים מחוץ לישראל"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 27/01/21 18:36 יד בשבט התשפא

מעבר אלנבי נשאר פתוח: "הפקרות, הממשלה משחקת בבריאות"
מעבר אלנבי. ארכיון, צילום: קובי גדעון, פלאש 90

הגבולות היבשתיים ייסגרו, אך מעבר אלנבי יישאר פתוח. ראש הממשלה נתניהו הודיע היום (ד') כי הגבולות היבשתיים עם ירדן ומצרים ייסגרו ייסגרו: "אנחנו נאריך את איטום הגבולות שלנו. אנחנו הראשונים בעולם לסגור את הגבולות ולא לאפשר לשום טיסות מסחריות להיכנס למדינת ישראל. אני אוסיף לכך עכשיו את ניתוק הגישות היבשתיות כולל כבישי הירדן".

נתניהו: "הסגר יוארך בוודאות"

שר הפנים דרעי הודיע במקביל כי סגירת הגבולות היבשתיים תחל מחר בשעה 16:00. המעברים שייסגרו הם מעבר נהר הירדן הסמוך לבית שאן, מעבר ערבה הסמוך לאילת וכן מעבר טאבה בגבול מצרים. יש לציין כי מעבר אלנבי יישאר פתוח עבור תושבי יהודה ושומרון הפלשתינים.
דרעי אמר כי "נוכח אי-הבהירות וכחלק מהמאמץ המשותף למניעת התפשטות נגיף הקורונה אני חייב לסגור את המעברים היבשתיים עד להתבהרות הנושא".

בבקעת הירדן זעמו על ההחלטה להשאיר את גשר אלנבי פתוח, ולמעשה לאפשר כניסה בלתי מבוקרת מירדן לרשות הפלשתינית. ראש מועצת בקעת הירדן ויו"ר מועצת יש''ע דויד אלחייני, אמר בתגובה כי "ממשלת ישראל משחקת בבריאות ובחיי תושבי בקעת הירדן, יהודה, שומרון ובכלל. אנחנו לא בקזינו והחיים שלנו הם לא רולטה רוסית. אנחנו לא משחקים בנדמה לי".

לדברי אלחייני, "על הממשלה לסגור מיד את מעבר אלנבי, מכיוון שלא יעלה על הדעת שהמדינה סוגרת את נתיבי האוויר והיבשה - אך מעבר אחד יהיה פתוח לאלפי פלסטינים ואחרים מחוץ לישראל שעלולים להחמיר את המצב שיקדם את המשך הסגר, זו הפקרות".