תפסיקו עם הצביעות עוד חודשיים כשתצטרכו כסף תתחננו לרב פרץ

המהלך של הרב רפי פרץ לא נראה יפה היום, אבל בעוד חודשיים, המהלך הזה יכול להפוך אותו לגיבור של הציונות הדתית. ימים יגידו

חדשות כיפה עדי מאמו-שוורץ, חדשות כיפה 14/05/20 10:43 כ באייר התשפ

תפסיקו עם הצביעות עוד חודשיים כשתצטרכו כסף תתחננו לרב פרץ
הרב פרץ., צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

נכון לעכשיו נראה כי הרב רפי פרץ הולך לקואלציה. הרב רפי פרץ, בוחר לעזוב את ימינה הסיעה שכביכול מאוחדת מחבריו לציונות הדתית ופורש כדי להיות ח"כ בקואלציה ואולי אולי גם שר במשרד שעל פניו הוא לא משמעותי. 

איכשהו יצא שהרב רפי פרץ הוא לא הדמות הכי אהודה בפוליטיקה של הציונות הדתית בשנה האחרונה, מי שנכנס כראש הבית היהודי ונבחר על ידי ועדת איתור של הבית היהודי, לא הצליח להצטייר כפוליטקאי מוצלח . לא משנה מה ניסה הרב פרץ לעשות עם הזכויות שלו (שיקום הבית היהודי, ניהול משא ומתן), תמיד זוכרים לו את ה"כשלונות" – החיבור עם עוצמה יהודית (שבטווח הארוך הצליח להפעיל לחץ על הימין החדש והאיחוד הלאומי), ה"מילה זו מילה" מול איתמר בן גביר (שבסופו של דבר גרם למפלגה אחת מאוחדת ולא פיצול של מפלגות) , ניהול משרד החינוך (גם בזמן משבר הקורונה). 

אז יכול להיות שהבחירות שלו שנויות במחלוקת, התזמון של הדברים ואיך שהם יוצאים החוצה, נראים תמיד כאילו הרב פרץ התקפל בפני מישהו ולא עשה איזשהי בחירה פוליטית חכמה. 
אבל בואו נסתכל רגע על המהלך האחרון של הרב פרץ. הבחירה שלו להכנס לקואלציה. האם זה באמת מהלך רע? 
נכון, הרב פרץ בחר ביודעין לנהל משא ומתן מאחורי חבריו למפלגה, למרות שלאורך כל הדרך כשהם אמרו "אפס תקשורת" הוא אמר "מתנהל משהו לאיטו".  ביומים האחרונים כשימינה החליטו לשבור את הכלים, פרץ הגיע ודיבר עם ראש הממשלה ישירות. כשהרב דרוקמן ורבנים נוספים ניסו להפעיל עליו לחץ לפרוש עם כולם, הוא אמר שהוא צריך לחשוב על זה. ובסופו של יום, בעוד ימינה הולכים לשבת באופזיציה, הרב פרץ ככל הנראה, הולך להיות חלק מהממשלה. 

עוד לא ברור מה הבטיח לו ראש הממשלה, האם זה באמת רק תיק ירושלים ועוד דברים נילווים, או רק חברות בועדה, עם איזה נושאים הוא יוכל להתעסק. אבל מה שברור הוא, הרב פרץ הוא היחיד מהמפלגה הציונית דתית שתהיה לו באמת גישה לכסף שיוכל לעזור לציונות הדתית.  והחברים בציונות הדתית שהיום אולי יורדים עליו, יגיעו אליו בעוד חודש/חודשיים ויבקשו וידרשו עזרה שלו – בישיבות ההסדר, בעמותות של הציונות הדתית , בתקציבים שנעלמו ואנ"ש צריכים אותם בדחיפות, לרב רפי פרץ עוד יהיה את הכח להפוך מהאיש של "מילה זו לא מילה" לגיבור של הציונות הדתית. ימים יגידו

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן