עופר וינטר מסיים את תפקידו וממתין להחלטת הרמטכ"ל בעניינו

תא"ל דן גולדפוס נכנס לתפקיד מפקד עוצבת 'האש' במקומו של תא"ל עופר וינטר אשר שירת בתפקיד בשנתיים האחרונות | וינטר אמר לחייליו בטקס חילופי המפקדים: "הייתי הולך עמכם לכל קרב, היינו עומדים בכל משימה ומנצחים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 21/09/22 21:26 כה באלול התשפב

עופר וינטר מסיים את תפקידו וממתין להחלטת הרמטכ"ל בעניינו
עופר וינטר, צילום: דובר צה"ל

ממתין לרמטכ"ל. תת-אלוף דן גולדפוס נכנס לתפקיד מפקד עוצבת 'האש' במקומו של תת-אלוף עופר וינטר אשר שירת בתפקיד בשנתיים האחרונות. טקס חילופי המפקדים נערך היום (ד'), במחנה ליפקין, בראשות מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס ובהשתתפות מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים.

נציין כי וינטר עוכב בעבר שלא בצדק על ידי הרמטכ"ל דאז, גדי איזנקוט, כאשר מנגד מקביליו ממבצע "צוק איתן" כבר קודמו לדרגת אלוף. העיתונאי יוסי יהושוע דיווח כי וינטר ממתין להחלטת הרמטכ"ל האם לקדמו ולמנותו לאלוף.

"אל לנו לקחת כמובן מאליו את ההון האנושי"

"זכות גדולה נפלה בחלקי להוביל את האוגדה המדהימה הזו, אתכם", אמר וינטר בטס החילופים. "בתרגיל האחרון בקפריסין בו היינו יחד, ראיתי כיצד התמודדתם עם משימות מורכבות בתרגיל ראשון מסוגו, 400 ק״מ ממדינת ישראל, בשטח שאינו מוכר מול אתגרים מבצעיים וחוסר וודאות. אני משוכנע שאתם החיילים הטובים ביותר שיכולתי לבקש ואם היינו נדרשים חלילה למבחן אמת - הייתי הולך עמכם לכל קרב, היינו עומדים בכל משימה ומנצחים".

גולדפוס התרגש ואמר כי זוהי זכות גדולה עבורו לקבל את הפיקוד על אוגדה מפוארת וייחודית זו. "עוצבת האש היא חוד החנית של צה״ל, בעלת יכולות יוצאות מגדר הרגיל, אשר תידרש ביום פקודה לפעול במרחבי העומק ולהביא את התוצאה הרצויה. המרכיב המשמעותי ביותר באוגדה, זה אשר יקבע את התוצאה בקצה, הוא אנשיו. אל לנו לקחת כמובן מאליו את ההון האנושי, כבוד האדם והרעות הם אלה אשר יוצרים יחידה אחת מלוכדת ולוחמת.

"עופר, בחודשים האחרונים למדתי להכירך. זכות גדולה נפלה בחלקי, פגשתי מפקד נחוש, חושב ומשתף. בשנתיים האחרונות הצעדת בביטחה את האוגדה לשיאים חדשים ולמוכנות מיטבית ליום פקודה. בשמי ובשם האוגדה כולה אני מודה לך על ההישגים, העבודה הקשה והתווית הדרך".