כמדי לילה: צה"ל תקף בעזה בתגובה לבלוני הטרור

מטוסי ומל"טים של צה"ל תקפו, כמדי לילה בשבועות האחרונים, יעדי חמאס ברצועה, בתגובה לשיגורי הבלונים במהלך היום. אמש נכנס לרצועה המתווך הקטארי, ובמערכת הביטחון אומרים כי "ייתנו לו צ'אנס" להחזיר את השקט

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/08/20 07:41 ו באלול התשפ

כמדי לילה: צה"ל תקף בעזה בתגובה לבלוני הטרור
ארכיון. תקיפות צה"ל בעזה, צילום: Rahim Khatib/Flash90

ההסלמה בדרום נמשכת, ולא מראה סימני האטה. דובר צה"ל מסר כי לפנות בוקר (ד') תקפו מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תשתית תת קרקעית של ארגון הטרור חמאס בדרום רצועת עזה. נמסר כי התקיפה בוצעה בתגובה להפרחת בלוני הנפץ והתבערה משטח רצועת עזה לשטח ישראל במהלך היום. 

בלוני הנפץ: נוטרל מטען שנפל בשטח פתוח בקרבת מועצת חוף אשקלון

בנוסף, הודיע דובר צה"ל כי "צה"ל מקיים הערכת מצב שוטפת ופועל בתקיפות ונחישות כנגד כל ניסיון לפעילות טרור כנגד אזרחי מדינת ישראל והפרת ריבונותה".

אמש פרצו ברחבי העוטף לפחות 29 שרפות שונות כתוצאה מהפרחת בלוני הנפץ והתבערה מרצועת עזה לשטח ישראל. בנתיבות נחת אתמול מטען נפץ כזה במגרש כדורסל והתפוצץ. נערים ששיחקו במגרש לא נפגעו. במושב פטיש שליד אופקים נמצאו שני מטענים גדולים ששוגרו מעזה באמצעות בלונים, וסמוך ליישוב במועצה האזורית אשכול נמצא מטען נוסף שנפל מצרור הבלונים אליו היה מחובר, והוא נוטרל על ידי חבלנים.

על פי דיווח אמש בכאן חדשות, בישראל החליטו להפחית את עוצמת התקיפות ברצועה, זאת על רקע הגעת המתווך הקטארי לשטח הרצועה, אחרי ששהה בישראל מספר ימים, בניסיון לתת לו סיכוי להשיג רגיעה. גורמים במערכת הביטחון אמרו כי אם לא יצליח המתווך הקטארי להשיג שקט, תקיפות צה"ל בעזה יוחרפו.

בנוסף, פנה אמש שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב, לישראל, בבקשה להתיר את הכנסת הדלקים לרצועה, זאת על רקע החשש למשבר בריאותי חמור, עקב הזינוק שנרשם ברצועה בשבוע האחרון במספר חולי הקורונה. כזכור, ישראל עצרה לפני כשבועיים הכנסת דלקים לרצועת עזה, בשל שיגורי בלוני הטרור.