נתניהו: "ממחר נתחיל לשחרר בזהירות ובאחריות את המרחב האישי והכלכלי"

הממשלה צפויה לאשר הערב שורה של הקלות שנתניהו פרסם הערב בהצהרתו. מה צפוי לנו? הרחבת פעילות הספורט עד 500 מטר מהבית, פתיחה מוגבלת בלבד של חנויות, תפילה לעשרה מתפללים בשטח פתוח ופתיחה מצומצמת של החינוך המיוחד ומשפחתונים

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 18/04/20 20:35 כד בניסן התשפ

נתניהו: "ממחר נתחיל לשחרר בזהירות ובאחריות את המרחב האישי והכלכלי"
נתניהו, צילום: אוליבייר פיטוסי / פלאש 90

הממשלה צפויה לאשר הלילה (שבת) שורת הקלות בהגבלות נגיף הקורונה. את ההקלות שיבואו לאישור הממשלה פרסם ראש הממשלה בנימין נתניהו יחד עם מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ומנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד. נתניהו פתח את דבריו בעקרי ההקלות שיעזרו למשק להתאושש: "ממחר אנחנו מתחילים לשחרר בזהירות ובאחריות את המרחב האישי והכלכלי בישראל. אנחנו מעלים את שיעור העובדים מממוצע של 15% ל-30%. אנו מאפשרים להייטק ולתעשייה לחזור לעבודה מצומצמת בתנאי שהם עומדים בכללים ובהנחיות של ״התו הסגול״ - ונפקח על כך. אנחנו פותחים חנויות במרחב הציבורי הפתוח (לא קניונים ושווקים). ניתן עדיפות לעסקים הקטנים ולעצמאים". 

מערכת החינוך לא צפויה לחזור לפעילות בשבועיים הקרובים לפחות אך החינוך המיוחד יחזור לפעילות מצומצמת: "ממחר מחזירים לפעילות את החינוך המיוחד ומשפחתונים במתכונת מצומצמת". מדובר על עד שלושה ילדים בכל קבוצה. 

גם התחבורה הציבורית מתעדכנת כמו גם התפילות בציבור: "נתאים את התחבורה הציבורית להרחבת הפעילות ונאפשר פעילות ספורט בזוגות ומנייני תפילה של עד עשרה אנשים - בחוץ ובמרחק של שני מטרים בין המתפללים". חתונות הלוויות ובריתות יתקיימו בנוכחות של עד 20 איש.  נתניהו סיים את ההתייחסות לקורונה בבקשה לאזרחי ישראל לנהוג בזהירות: "אם מגמת השיפור תימשך, נוסיף הקלות. אם תהיה התפרצות של הקורונה, נחזיר הגבלות".

ובצד הפוליטי. נתניהו אמר הערב שממשלת חירום לאומית היא חלק הכרחי כדי לנצח את הקורונה: "אני ממשיך במאמצים להקמת ממשלת חירום לאומית שהמדינה זקוקה לה. אין מי שרוצה בזה יותר ממני. ראיתי את נגיף הקורונה דובר אלינו ואני יודע שהוא לא יעזוב אותנו בקרוב. לכן צריך ממשלה רחבה ויציבה ואני עובד סביב השעון כדי להילחם בקורונה ואני רואה בממשלת חירום חלק הכרחי לניצחון במלחמה הזאת. זאת הסיבה שהסכמתי לבקש עם גנץ את הארכת המנדט שלו. כל השאר זה ספין".

על החנויות שיפתחו יוטלו הגבלות והן יפוקחו באמצעות התו הסגול. הממשלה תקבע מספר לקוחות שיוכלו לשהות בחנות בו זמנית ותחייב מדידת חום בכניסה. כמו כן, החנויות ידרשו לרישום לקוחות באפליקציה והתקנת מחיצה בין הלקוחות לקופאים.