הרב מלמד: "קורא להקמת מסגרת של גוף רבני שיאחד את הציונות הדתית"

בעקבות משבר הקורונה החליט הרב מלמד לפנות לכלל רבני הציונות הדתית: "מי אם לא רבני הציונות הדתית הנדרשים להיות הראשונים המתאחדים יחד". הרב מלמד מודע למחלוקות הקיימות, אך לדעתו "המשותף הגדול - רב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/04/20 10:41 יב בניסן התשפ

הרב מלמד: "קורא להקמת מסגרת של גוף רבני שיאחד את הציונות הדתית"
הרב זלמן מלמד, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

"מגפת נגיף הקורונה היא שיעור אלוקי". הרב זלמן מלמד פונה לרבני הציונות הדתית, מכל הזרמים: "מי אם לא רבני הציונות הדתית הנדרשים להיות הראשונים המתאחדים יחד. לדרך הגדולה הזו שייכים רבני צהר, רבני בית הלל ורבני הר המור. רבני מרכז הרב ושלוחותיה ורבני הר עציון ושלוחותיו (ואין מוקדם ומאוחר בתורה). הרב מלמד מודע למחלוקות הגדולות בזרמים הפנימיים בציונות הדתית: "כולם שותפים לדרך הגדולה אמנם יש חלוקי דעות אבל המשותף הגדול רב והיסוד של כל השאיפות הוא התפיסה המאחדת השלמה. על כן אני הקטן במקום שאין איש, קורא להקמת מסגרת של גוף רבני מנהיגותי כללי שיאחד וירומם את הציונות הדתית לאורה של תורתנו הגדולה."

צילום: ללא

 

הרב מלמד: "מגפת הקורונה היא שיעור אלקי. ועלינו לנסות ללמוד מה הקב"ה בא ללמדנו. על המצורע נאמר "בדד ישב". הוא דבר לשון הרע הוא עושה מחלוקות העונש לפי התנהגותו. הוא מפריד בין הבריות לפיכך יהיה בדד מושבו. ואולי יש כאן במגפת הקורונה מסר אלקי להיות מאוחדים ללמד זכות אחד על השני גם בענייני דעות. לדעת שגם השני מכוון לש"ש ולדעת שגם אם - זה מטהר וזה מטמא - כולם נתנו מרועה אחד... מפי אדון כל המעשים. שיעור האלקי מלמדנו כמה לימודים אבל יתכן שזה אחד מהלימודים."