שר הבריאות ליצמן ורעייתו נדבקו בקורונה

שר הבריאות ורעייתו נדבקו בנגיף. מלשכתו של ליצמן מסרו כי הוא ורעייתו מרגישים טוב ונכנסו לבידוד בהתאם להנחיות. ראש הממשלה עודכן בפרטים. "מצבו בסך הכל קל כרגע. יש קצת סימנים, אבל לא יותר מזה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/04/20 02:00 ח בניסן התשפ

שר הבריאות ליצמן ורעייתו נדבקו בקורונה
יעקב ליצמן, צילום: פלאש 90

שר הבריאות חולה. מלשכת שר הבריאות נמסר כי שר הבריאות יעקב ליצמן בן ה-71 ורעייתו אובחנו כחולים בקורונה. טרם ידוע ממי השניים נדבקו, השניים עברו לאשפוז ביתי. השר ליצמן ורעייתו דיווחו כי הם מרגישים טוב, מטופלים כראוי וישהו בבידוד ובהשגחה בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

כפי הנדרש ובהתאם לחקירה האפידמיולוגית שתתבצע, יימסרו הודעות לכניסה לבידוד לאלו שנחשפו לקרבת השר ליצמן ‏ורעייתו בשבועיים האחרונים, וייתכן שבכירים נוספים ייאלצו להיכנס לבידוד. ראש הממשלה בנימין נתניהו עודכן בפרטים. שר הבריאות ליצמן ימשיך לנהל מביתו סדר יום רגיל, בהתאם להמלצות הרפואיות.

פרופסור איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, עדכן: "מצבו בסך הכל קל כרגע. הוא לא אסימפטומטי, יש קצת סימנים, אבל לא יותר מזה. אני מוסר לו ולרעייתו החלמה ורפואה שלמה. אנחנו עושים עכשיו חקירה כדי לזהות את המקומות שבהם היה ומי היה איתו בחשיפה שנחשבת ממושכת, למעלה מרבע שעה".

רק אמש (ד') בשעה 21:00 הותר לראש הממשלה לצאת מהבידוד. הבידוד שנערך במשך שלושה ימים בלבד נעשה לאחר שרבקה פאלוך, יועצת ראש הממשלה למגזר החרדי ולכנסת, והיא אובחנה כחולת קורונה.  פאלוך היתה בסביבתו של נתניהו ועוד מספר שרים בניהם שרת התרבות מירי רגב ושר המשפטים אמיר אוחנה. השרים וראש הממשלה נכנסו לבידוד על פי ההנחיות של משרד הבריאות והמשיכו לעבוד מהבית.