יהודה גליק לכיפה: "חבל שבגלל המוסלמים הר הבית נסגר"

חבר הכנסת לשעבר, מוחה על החלטת משטרת ישראל לסגור את הר הבית עד להודעה חדשה. גליק קורא לארדן לשנות את ההחלטה ולאפשר לכל הדתות לעלות להר הבית תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 22/03/20 21:29 כו באדר התשפ

יהודה גליק לכיפה: "חבל שבגלל המוסלמים הר הבית נסגר"
מוחה על ההלטה לסגור את הר הבית. יהודה גליק, צילום: מטה ארגוני המקדש

עקב הפרות חוזרות ונשנות של תקנות הבריאות על ידי המוסלמים בהר הבית, משטרת ישראל מודיעה כי הוחלט לסגור את המקום כליל, למניעת התפשטות נגיף הקורונה. אי לכך, עד להודעה חדשה, הר הבית יהיה סגור גם לכניסת יהודים. במנהלת עולי הר הבית קיבלו את הידיעה על כך בצער רב, והם פועלים לאפשר את כניסת המתפללים יהודים בתנאים המאושרים בתקנות הבריאות. 

חבר הכנסת לשעבר, יהודה גליק, שמרבה לעלות להר הבית והפך לסמל בתחום, מוחה על ההחלטה. בראיון לכיפה הוא מספר: "אני לא מבין את הכניעה לווקף, מדובר בשטח פתוח ולא במבנה, אנחנו באים בקבוצות קטנות ופועלים לפני הנחיות משרד הבריאות. המוסלמים הם אלו שבאים בקבוצות של מאות ולכן זה הגיוני למנוע מהם להתקהל, מן הראוי שכל הדתות יוכלו לעלות תוך הקפדה על קבוצות קטנות. חבל שבגלל שהמוסלמים לא עומדים בכללים אז סוגרים את המתחם לכולם".

האם לא נכון לסגור בכל זאת את המתחם, כמו שבימים אלה בתי כנסת נסגרים?

"דווקא בימים כאלה הכי דחוף לפתוח את הר הבית אנחנו זקוקים למקום הזה לתפילות ותחנונים. בספר יואל כתוב שיש להתכנס בהר הבית בעת מצוקה, כך הוא כותב בתחילת הספר כנגד הארבה 'תקעו שופר בציון'. לסגור את בתי הכנסת זה הגיוני, את מקום המקדש אליו באים בעת צרה- זה הדבר האחרון שיש לעשות. צריך לבוא ולצעוק".

גליק גם פונה לשר לביטחון פנים, גלעד ארדן, לשנות את ההחלטה ולאפשר עלייה לכולם: "יש לאפשר לכולם לעלות בהתאם לכללים, הר הבית הוא מתחם גדול, פי עשרים מרחבת הכותל והל פתוח. איני רוצה להיכנס לריב, אך אני קורא לשר גלעד ארדן לאפשר עלייה לכולם. כמובן שיש לעשות זאת ברווחים מתאימים".      

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן