כך יצביעו 1200 האזרחים השוהים בבידוד עקב החשש מהקורונה

ועדת הבחירות המרכזית תציב קלפיות באזורים מבודדים עבור כל מי שחזר ממדינות בהן נרשמה התפרצות נגיף הקורונה ושוהה בבידוד ביתי. הוועדה גם תכשיר צוותים רפואיים שישמשו כחברי ועדת הקלפי

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/02/20 15:26 א באדר התשפ

כך יצביעו 1200 האזרחים השוהים בבידוד עקב החשש מהקורונה
הקלפיות המיוחדות, צילום: ועדת הבחירות המרכזית

קולות המבודדים. כבר מספר ימים שוועדת הבחירות המרכזית מנסה לאתר מקומות שבהם ניתן יהיה להציב קלפיות עבור כל מי שיש חשש הידבקות בנגיף הקורונה ושוהה בבידוד ביתי. נכון לאתמול (ב), כ-1,200 איש הודיעו למשרד הבריאות על הימצאותם בבידוד, לאחר שחזרו מסין, תאילנד, הונג-קונג, סינגפור, מקאו, דרום-קוריאה ויפן. ייתכן ובקרוב תתווסף לרשימה גם איטליה. 

הקלפיות המיוחדות ימוקמו הרחק מהקלפיות הרגילות, כדי לא לסכן את הציבור. בוועדת הבחירות נערכים לפזר עשרות אוהלים ברחבי ארץ, בעיקר בערים הגדולות ובאזורים שבהם לפי המידע, יש ריכוז גבוה של אנשים בבידוד. עלותם מוערכת בכ-150-200 אלף שקל. אותם אוהלים יכילו שני חלקים נפרדים, כך שתהיה חציצה מוחלטת בין הבוחרים לוועדת הקלפי, שיצוידו באמצעי מיגון. הבוחר יציג תעודת מזהה, ויסיר את המסכה לצורך זיהוי, באופן שלא יעלה חשש להדבקה. לבסוף, הוועדה תקבע נוהל לשיגור הקלפיות ולספירת הקולות. ההצבעה תהיה במעטפות חיצוניות, למניעת הצבעה כפולה – גם בקלפי הרגילה, וגם במיוחדת.

המצביעים החשודים יגיעו ישירות לקלפי הייעודית ויחזרו ממנה מיד לביתם. את דרכם יעשו ברכב פרטי ולא בתחבורה ציבורית במטרה לצמצם את החיכוך שלהם עם הציבור.

בוועדת הבחירות בוחנים הכשרה מואצת של צוותים רפואיים ופארא-רפואיים - אחים ואחיות, סטודנטים לרפואה ואנשי הצלה המיומנים בטיפול במבודדים. על פי אותה תכנית, הצוותים, שיכללו בין עשרות למאות אנשים,  צפויים לעבור הדרכה מרוכזת ביום שישי הקרוב, שלושה ימים לפני הבחירות.