ראש המוסד ואלוף פיקוד דרום יצאו לנסיעה חשאית בקטאר

ראש המוסד יוסי כהן ואלוף פיקוד דרום הרצי הלוי ביקרו בקטאר לפני כשבועיים, ונפגשו עם בכירים בנסיכות המפרצית. הסיבה למפגש ניסיון להגיע להסדרה ברצועת עזה. בעקבות הנסיעה דרשו משפחת גולדין פגישה עם נתניהו

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/02/20 20:20 כז בשבט התשפ

ראש המוסד ואלוף פיקוד דרום יצאו לנסיעה חשאית בקטאר
ראש המוסד, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

ראש המוסדיוסי כהן ואלוף פיקוד דרום הרצי הלוי ביקרו בחשאי בקטאר, בניסיון להגיע להסדרה והרגיעה ברצועת עזה, כך פורסם בוואלה. השניים הגיעו לדוחא, בירת קטאר, בתחילת החודש ונפגשו עם מוחמד בן אחמד אל מסנד, ראש שירותי המודיעין והיועץ לביטחון לאומי של אמיר קטאר. בפגישה השתתף גם מוחמד אל עמאדי, השליח הקטארי לרצועת עזה.

בסוף השבוע האחרון קטאר שנחשבת לאחת הממנות הגדולות של עזה, הודיעה על הגדלת הסיוע למשפחות בעזה ב-15 מיליון דולרים וכן כי תממן בנייה של בית חולים ברפיח, בעלות של 24 מיליון דולר. כהן והלוי הגיעו לדוחא ושהו שם פחות מיום אחד בלבד, הם נפגשו עם אל מסנד, ראש שירותי המודיעין, שהוא קרוב משפחתו של האמיר הקטארי א ת'אני ונחשב למקורבו.

קטאר, שנחשבה בעבר למדינה העוינת ביותר כלפי ישראל מבין מדינות המפרץ, החלה בשינוי יחסה לישראל ואף ניסתה לתווך בסוגיית השבויים והנעדרים. אמנם עדיין מדובר במדינה שתומכת באיראן, חמאס והאחים המוסלמים. בשבועות האחרונים עלה חשש בירושלים שקטאר תשקול לצמצם את התמיכה החודשית שלה בחמאס בעזה, דבר שעלול לעורר מהומות ברצועה ושליחת טילים לעבר ישראל.

משפחת גולדין, שבנם הדר שבוי בידי חמאס, דורשתלקיים פגישה דחופה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, זאת בעקבות נסיעתם של ראש המוסד יוסי כהן ואלוף פיקוד דרום הרצי הלוי לקטאר. "נתניהו התחייב ציבורית ואישית שלא תהיה הסדרה מבלי להשיב את הבנים מעזה", נמסר מהמשפחה. "הפרסומים הערב מעידים ששוב הוחמצה ההזדמנות להחזיר הביתה את הדר, אורון, אברה והישאם".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן