הרשות הפלסטינית תשלם חצי מיליון ש"ח למשפחה שכולה

הודיה אסולין נפצעה קשה בפיגוע ב-2011 ונפטרה מפצעיה לאחר שנים. בעקבות תביעת משפחתה, חייב בית המשפט את הרשות הפלסטינית בפיצויים של חצי מיליון ש"ח

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/02/20 13:10 יח בשבט התשפ

הרשות הפלסטינית תשלם חצי מיליון ש"ח למשפחה שכולה
הייתה מחוסרת הכרה מאז הפיגוע. הודיה אסולין הי"ד, צילום: באדיבות המשפחה

הודיה אסולין הי"ד נפצעה באורח קשה בפיגוע ליד בנייני האומה בשנת 2011, ולאחר שש שנים נפטרה מפצעיה. לפני מספר חודשים נחשפו בחדשות 12 משכורות העתק שמשלמת הרשות הפלסטינית למחבלים, ולאחר מכן הגישה משפחת אסולין תביעה נגד הרשות לפיצויים.

כעת, בעקבות התביעה, הוצאו צווי עיקול נגד הרשות הפלסטינית, והחלו הליכי גביית הכספים. על פי הצו, הרשות הפלסטינית נדרשת להעביר את המשכורות שהיא משלמת למחבלים מדי חודש, ישירות למשפחת אסולין, עד להגעה לסכום של 583,598 ש"ח. 
בנוסף, הוצאו צווי עיקול משכורות נגד שירות בתי הסוהר, מאחר והאסירים, ובתוכם המחבלים, מקבלים כספי מהשב"ס לקניות בקנטינה.

עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו המייצג את משפחת אסולין התייחס לפסיקה: "מאחורי המציאות הביטחונית הקשה במדינת ישראל נמצאים אנשים ומשפחות, ושורת הצדק מחייבת כי כשמאות אלפי שקלים משולמים משכורות למחבלים בעקבות רצח יקיריהם - אלו יופנו לכיסוי הנזקים שנפסקו להם ולא לרווחת הרוצחים הכלואים בארץ". 

עוד אמר עו"ד יאדו: "מכאן מחויבת הפעילות בכל האמצעים הקיימת כדי לעקל את הכספים ולהעביר אותם למשפחות. בנוסף, המטרה העיקרית בהוצאת צו העיקול על כספי הקנטינות היא צמצום הרווחה הבלתי נסבלת של הטרוריסטים בבתי הכלא בישראל". 

הפגנה בעד עונש מוות למחבלים

הפגנה בעד עונש מוות למחבליםצילום: יח"צ

נזכיר כי במהלך ההליך המשפטי נחשף גובה המשכורות המועברות למחבלים על ידי הרשות הפלסטינית, העומדות על למעלה מ1,500,000 ₪. מדובר בסכום של אלפי שקלים לכל אחד מהמרצחים בחודש, שהגיע אף לסכום של 'משכורת' בת כ8,000 ₪ למחבל, ולמעל 20,000 ₪ בחודש לכל המחבלים יחד. בנוסף, ישנו סכום קבוע בחוק הפלסטיני על תשלום 400 ₪ מטעם הרשות לכל אסיר מורשע עבור הקנטינה.

הודיה אסולין הי"ד נפצעה קשה לפני כ-8 שנים בפיגוע בירושלים, בו פוצץ מטען חבלה בתחנת אוטובוס על יד בנייני האומה. בפיגוע נרצחה תיירת ונפצעו 67 בני אדם, בניהם אסולין,  שבמשך כמעט 7 שנים הייתה ללא הכרה עד שנפטרה מפצעיה.

בתביעה אותה הגישו הוריה של אודליה על סעיף נזק גופני ופיצוי עונשי בגין מעשה איבה, נכתב על התלאות אותן עברה המנוחה מיום הפציעה ועד לפטירתה, ונתבע סכום של 60 מיליון ש"ח. כאמור, כעת החל הליך הוצאה לפועל נגד הרשות הפלסטינית ושב"ס במטרה להעביר את כספי המחבלים למשפחה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן