רק בלי הדגל: כחול לבן ימשיכו לתקוף את החרד"לים

במטה הסרוגים של כחול לבן החליטו להמשיך ולתקוף את ימינה והחרד"לים ומצהירים "באנו לפה כדי לשנות", אולם הבינו שקמפיין הדגל המלוכלך בחרדל מהווה בעיה משפטית ותדמיתית

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 03/02/20 09:51 ח בשבט התשפ

רק בלי הדגל: כחול לבן ימשיכו לתקוף את החרד"לים
מטה הסרוגים בכחול לבן -ממשיכים באותו הקו. האוזר והנדל, צילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

לאחר שספגו ביקורת קשה על קמפיין הדגל המלוכלך צבעי חרדל, במטה הסרוגים של כחול לבן החליטו להמשיך לתקוף את החרד"לים, אך מודים "הדגל היה קצת מוגזם". 

אמש (א') התקיימה ישיבת מטה בשיתוף עם מנהלי הקמפיין בה הוחלט כי הקו נגד החרד"לים יוסיף לכחול לבן מנדטים נוספים, ושהציונות הדתית הליברלית מסתייגת מחובשי הכיפות התורניים. בשיחה הסבירו חברי המטה כי "באנו לפה כדי לשנות" וציינו כי המאבק בציונות הדתית על דת ומדינה נמצא בשיאו.

צילום: צילום שער העלון שביעי

במטה הפנימו כי בהחלטה 'ללכלך' את דגל ישראל יש בעיות משפטיות ותדמיתיות ולכן יפסיקו להשתמש בו, אך מבחינתם המסר עבר והופנם לציבור הליברלי אליו הם מנסים להגיע. עוד הוחלט כי כחול לבן ידגישו את הפערים הדתיים בינם לבין ימינה, בין היתר רפורמות שהם מתכוונים לערוך ברבנות הראשית ונושאי דת ומדינה הקרובים לליבו של ציבור הציוני-דת הליברלי. 

כזכור, כחול לבן הפיצו בעלוני השבת מודעות בהם נראה דגל ישראל מלוכלך ונכתב: 'כל כל הרבה חרדל שכבר אין לזה טעם'. בימינה מיהרו לתקוף את הפרסומים, ויו"ר המפלגה, נפתלי בנט כתב פוסט בו הוא מסתייג מהפרסומים והצהיר "אני חרד"ל גאה"

הנהלת העלון שביעי, שם פורסמה המודעה, מיהרה לצאת בהתנצלות עם צאת השבת ואף הודיעה כי יותר לא תפרסם מודעות מהסוג הזה.