הרב נבנצאל עבר צד בפרשת הרב טל

הרב נבנצאל קורא להקמת בית דין חדש בפרשת הרב טל. הרב נבנצאל מי שהיה בעד הרב שמואל טל בתחילת הפרשה, קורא כעת להקים בית דין חדש, לאחר שנחשף אף הוא לראיות החדשות ועל תהיות בעקבותיהן על אופן פעילותו של בית הדין

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/01/20 15:56 כד בטבת התשפ

הרב נבנצאל עבר צד בפרשת הרב טל
צילום: יח"צ

פרשיית הרב שמואל טל רחוקה מלהסתיים ונראה כי רק הולכת ומסתעפת. בשבוע שעבר חתמו רבנים בכירים בציונות הדתית על מכתב הקורא להתרחק מהרב טל וזאת בעקבות ראיות חדשות ופרשיות נוספות, שאליהם נחשפו הרבנים. כעת, חתם הרב אביגדור נבנצאל על מכתב הקורא להקים בית דין חדש שידון בכל הפרשה וזאת לאחר שגם הוא נחשף לראיות החדשות ולחשד לכאורה שהרב טל העלים ראיות מבית הדין הקודם

כזכור, עם פרסום הפרשה ועד לרגע זה, הרב נבנצאל המוערך מאוד בקרב הציונות הדתית הביע תמיכה ברב שמואל טל ואף פסק על הציבור שלא לדבר יותר על הסוגייה.
כעת, חלה תפנית דרמטית, שכן עד לרגעים אלו הרב טל ותלמידיו הסתמכו על החלטת הרב נבנצאל וכך כתב במכתב: "הריני קורא להקמת בית דין חדש בפרשת הרב טל לאור הגילויים החדשים שהתגלו"


להורדת הקובץ

כזכור, השבוע חתמו רבנים המועסקים במוסדות תורת החיים של הרב טל, על מכתב תמיכה ברבם, וציינו כי הרב נבנצאל הביע תמיכה חמה בתחילת הפרשה, אולם כעת מתברר כי כמו החלטתם של רבנים גדולים אחרים, בחר הרב נבנצאל כי יש להקים בית דין חדש על מנת שיחשף לראיות החדשות הקשורות בכל הפרשה.

בין שאר הראיות והמעשים המכוערים שנחשפו הרבנים התגלו מסמכים המעידים לכאורה על העלמת ראיות מצד הרב טל בבית הדין הראשון ועל כן קרא הרב אביגדור נבנצאל לפתוח בית דין חדש שיעסוק בכל הפרשות החדשות והישנות וזאת על מנת להגיע לחקר האמת.